ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חיילים דתיים וחרדים המשרתים בבסיס תל נוף צפויים למחבוש בשל גידול זקן

המפקד בבסיס תל נוף מסרב להעניק אישור לגידול זקן, וכ-100 חיילים דתיים וחרדים צפויים למחבוש

חייל חרדי. צילום: אביר סולטאן
חייל חרדי. צילום: אביר סולטאן

סערת הזקן: בטייסת התחזוקה בבסיס תל נוף משרתים - בסדיר ובקבע - קרוב ל-100 חיילים שומרי תורה ומצוות המקפידים על גידול זקן, בהתאם להלכה היהודית.

אלא שמפקד טייסת התחזוקה, סא"ל ארז הראל, אינו מעניק לאיש מהם אישור. לטענתם, הוא מונע את העברת הבקשות לשלישות, ואינו מתחשב באישורים של הרב, כך חשף הערב (א'), הכתב לענייני צבא וביטחון של 'קול ברמה', מנדי ריזל.

החיילים, שאינם משרתים במסגרת שח"ר כחול, מתלוננים על כך שאפילו אחד מבין הפונים לא קיבל אישור לגדל את זקנו.

הם מסבירים כי במידה ולא יתגלחו עד ה-1.3 - אז תיכנס הפקודה החדשה בנוגע לאישורי גידול זקנים לפועל - הם עשויים לעמוד למשפט צבאי.

כמה מהם כבר הודיעו כי יסרבו לעמוד למשפט בפני אותו סגן-אלוף, שלטענתם בז לחיילים שומרי המצוות.

אחת התשובות העיקריות שמקבלים החיילים מהגורמים השונים שדוחים אותם שוב ושוב, היא: "גם לרב הצבאי הראשי רפי פרץ אין זקן".

לטענתם, הם לא יוותרו בנושא הזה. "נשב בכלא ונעמוד על העקרונות שלנו. זו בושה וחרפה".

יש לציין כי בחודש נובמבר 2014, פרסם ריזל כתבה נגד אותו קצין, שדרש מחיילים חרדים להתגלח, וציטט גורם בבסיס שאמר לטענתם, "מה זה כל הזקנים פה? אנחנו לא בסיס של חמאס".

כמו כן, בחודש יולי 2015 פרסם ריזל ב'קול ברמה' כי הראל תכנן לקיים את טקס "סיום תקופה טייסתי" - אירוע המתקיים אחת לחצי שנה לסיכום הפעילות, שאורכו כשלוש שעות - בעיצומו של תשעה באב, יום האבל הלאומי על חורבן בית המקדש הראשון והשני. מדובר באירוע מהותי וחשוב בחיי החיילים, והם נדרשים להשתתף בו במדי א' הייצוגיים.

כמה מן החיילים תהו אז: "האם קצין בכיר בצבא ההגנה לישראל אינו מכבד את תשעה באב ומתעלם מבקשות החיילים לדחות את הטקס? האם ביום הזכרון היה מתקיים אירוע כזה? מדוע החיילים הדתיים, אמורים להיות מודרים מאירוע חשוב ומשמעותי כ"כ? האם כך צה"ל רוצה לגייס חרדים?".

בסופו של דבר, בשל הכתבה, הטקס נדחה.

תגובת דובר צה"ל כפי שנמסרה לקול ברמה: "כפי שהוחלט בקיץ האחרון, שונתה הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל. הנושא אף נדון בבג״ץ והפקודה אושרה. בימים אלו נכנסה לתוקף הפקודה וכלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על ידי הגורמים המוסמכים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים. נדגיש כי כל בקשה נבחנת באופן שיוויוני ללא הקשר למסלול אליו משתייך החייל. לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת".
סערת הזקן דובר צהל ארז הראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד