י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ח"כ שרון גל תוקף את התנועה הרפורמית: "חיקוי של הנצרות"

ח"כ שרון גל תוקף את התנועה הרפורמית: "תנועה מאוד שולית שלא מייצגת את היהדות אלא היא חיקוי של הנצרות"

שרון גל. צילום: פלאש90
שרון גל. צילום: פלאש90

על רקע הפרסום של ערוץ 20 נגד התנועה הרפורמית, הדף בצהריים (א') שרון גל את הביקורת על הערוץ ותקף את התנועה הרפורמית בתכניתו של אלעד קינסט ברדיו גלי ישראל: "לא נכון לתת לתנועה שהיא מאוד שולית שלא מייצגת את היהדות אלא היא חיקוי של הנצרות. קבוצה שולית, בדרך כלל מתלהמת ומנסה להרגיז את הרוב המוחלט".

"למשל ההתנהלות בכל מה שקשור לחלוקת הכותל. נשים שמניחות תפילין בפרהסיה ועוטות טלית באופן מתריס ומקומם לפחות בעיני, ואני מיייצג כאן את עמדת הערוץ. אנחנו לא חושבים שלדבר הזה צריך לגיטימציה ובטח לא זמן שידור".

גל הוסיף ותקף את רזי ברקאי, מגיש גלי צה"ל, שלא אפשר לו להעלות לשידור ולהגיב: "יש מקומות אחרים למשל גלי צה"ל, שהיום בשמחה רזי ברקאי העלה את אחד הנציגים וקרא לו 'רב', ניהל איתו דיון ולנו באופן מופגן סתם את הפה כשהערוץ בחר בי להגיב בנושא הזה. אז רזי שמוכן לראיין מחבלים וגם משווה בין משפחות שכולות שלנו למשפחות של רוצחים מתועבים, את שרון גל הוא לא מוכן לראיין. כי זה הפלורליזם של רזי ברקאי אלה אמות המידה העיתונאיות שלו. באופן ברור יש כאן צנזורה מכוערת ובלתי נסבלת והרבה מאוד צביעות".



כזכור, אתמול (מוצ"ש) בסטטוס חריף במיוחד בפייסבוק הגיבו בערוץ 20 לדרישת מנכ"ל התנועה לשלול את רשיונם ככלי תקשורת.

"מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, מקום 14 במפלגת העבודה, דורש מהמדינה לשלול את רשיונו של ערוץ 20, ערוץ המורשת, מאחר והוא לא נותן במה מספקת לתנועה הרפורמית בישראל שהינה, לטענתו, זרם מהותי ביהדות ובמורשת", פותח הסטטוס.

"מר קריב, אתם אולי זרם, אבל אתם לא באמת זרם ביהדות. לבנות לעצמכם מתחם נפרד בכותל - זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת - זו לא יהדות.
שרון גל ערוץ 20 התנועה הרפורמית בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד