י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סטפן הגר: "העדפתי לחיות דקה כיהודי מאשר לחיות כל חיי כגוי"

מיוחד ל'בחדרי חרדים': יוסף סטויינוב, לשעבר סטפן, שעבר ברית מילה תוך סיכון חיים, מספר על מה שהוביל אותו מבולגריה לחיק היהדות: "מאז שהתקרבתי, ראיתי את יד ההשגחה" • "חששתי שלא אתעורר אבל בטחתי בהשם"

יוסף סטוינויב
יוסף סטוינויב

"אני מעדיף לחיות דקה אחת כיהודי מאשר לחיות כל חיי כנכרי", כך אומר הערב (א'), יוסף, לשעבר סטפן סטויינוב, ל'בחדרי חרדים'.

סיפורו המרגש של יוסף נחשף ב'בחדרי חרדים' כאשר עבר ברית מילה בתחילת השבוע שעבר. את המילה עבר על אף הסכנה שבדבר, שכן הינו סובל ממחלת ההימופיליה ודמו אינו נקרש. הרופאים הזהירו אותו כי הוא מסכן את חייו אם יעבור ברית מילה.

כעת מחכה יוסף לטבילה כדת ורק לאחריה הוא יהיה יהודי. הוא ממתין לאישור רופא שלא יהיה ח"ו שום זיהום, ואז יוכל לטבול לשם גירות ולהיות יהודי כדת וכדין.

"העדפתי לחיות רגע אחד כיהודי מאשר להישאר כל חיי גוי", אמר, "היו לי אמנם חששות אבל בטחתי בקדוש ברוך הוא".

• מי הציע לך את הפתרון לערוך את המילה בבית החולים מעייני הישועה? ומי סייע לך בארגון העניין?

"הרב דב קוק שליווה אותי לאורך כל הדרך, קישר אותי עם המומחים הטןבים בעולם, ובראשם פרופסור מרטינוביץ, שלאחר שבדק מבחינה רפואית את האפשרות הטובה לביצוע הברית, ביצענו אותו בבית החולים מעיני הישועה. הרב קוק גם קישר אותי לאנשים צדיקים שהסכימו להשתתף בקיום המצווה ולממן את הוצאות הברית".

• איך נולד בך הרצון להתגייר?

"עליתי מבולגריה. הלכתי בעקבות אמי שרה, שהחלה להתעניין ביהדות והיא החדירה בי את מושגי היהדות שהתחברתי אליהם. לפני כשנתיים החלטתי גם לחזור בתשובה.

"למעשה רוב חיי הייתי בבתי חולים בטיפול נמרץ. הייתי בכסא גלגלים והיה לי קשה מאוד עד שהתקרבתי ליהדות. ביקרתי אצל הרב קוק מטבריה - שם התגוררנו.

"קיבלתי על עצמי כמה מצוות ןמאז ראיתי שהמצב שלי הולך ומשתפר. ראיתי את יד השם. ראיתי כיצד חל שיפור בבעיה הרפואית שלי, הרופאים הגדירו את מה שקרה לי כעניין שמעל הטבע. המצב השתפר כל כך שהפרופסור שטיפלה בי לא האמינה שהפסקתי לקחת תרופות כי פשוט לא היה בהן צורך. הדימומים הפסיקו, התחלתי ללכת.ואז החלטתי להצטרף במלוא העוצמה והעוז לעם היהודי והתחלתי להיפגש עם רופאים בבתי חולים שונים כדי לערוך ברית מילה. ראיתי ניסים ורציתי להידבק בתורת השם".

• איך אתה מרגיש כרגע?

"יותר טוב. מאוד שמחתי לראות אנשים צדיקים הבאים לבקר חולים ולשמח לבבות".

• איך התחושות לקראת הטבילה ביום חמישי הקרוב במקווה - וסיום הליך הגיור?

"אני מחכה לרגע להיות יהודי כשר, ולקיים את כל המצוות".


יוסף בבית החולים עם המנצח משה מרדכי מונה רוזנבלום



אמו שרה מוסיפה ומספרת לנו הערב: "לפני כמה שנים עזבתי את בולגריה, עזבתי כל הכסף, והנכסים התארים והתעודות שלמדתי באוניברסיטה, ועליתי לישראל וכל הזמן חיפשתי מי ברא את העולם, מי מנהל את העולם, מה עשה את הכוכבים בשמים, עד שמצאתי את האמת שזה הקדוש ברוך הוא".

עוד מדבריה: ״אנחנו כלום, אנחנו, בורא עולם הוא הכל, הוא נותן לאדם נשימה, ולבחור בין טוב לרע. ה׳ נותן לכל אחד להתקרב אליו, באהבה ובחסד, ואת זה לא קונים בחנות, זה אהבה ושמחה זה חסד עם האדם״.

"אחרי כמה שנים חזרתי לזמן קצר לבולגריה, וסטפן אמר לי שהוא מעוניין לחזור איתי לארץ ולהתגייר, הלכנו לרב והחלנו בתהליך גיור״.

"היו לי שם עסקים ענפים", היא מוסיפה, "אך לא היה לי סיפוק עד שמצאתי את היהדות. השתקעתי בחיפה ולאחר שנתיים חזרתי לבולגריה. שוב הגענו ארצה התחלנו ללמוד עברית. עם כל הקושי שהיה לנו עם המחלה של יוסף".





<
סטפן הגר ברית מילה בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד