י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דובר צה"ל: "אי אפשר לנהל צבא אם כולם יגדלו זקן"

דובר צה"ל מוטי אלמוז מספק התייחסות ראשונה למשבר נהלי הזקן בצה"ל • רבני ההסדר התכנסו לדיון חירום

תא"ל אלמוז, פלאש90
תא"ל אלמוז, פלאש90

סערת גידול הזקנים בצה"ל - בעוד הפולמוס סביב נהלי הזקן החדשים בצה"ל גובר, ניפק הבוקר (ב') דובר צה"ל תת אלוף מוטי אלמוז התייחסות ראשונה לנושא, ואמר כי "אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכל אחד מגדל זקן". בתוך כך, אמר ח"כ אלעזר שטרן בגלי צה"ל - "טוב יהיה לכולנו אם הרבנים יניחו לצבא להתנהל, זה לא מוסיף כבוד לא לצה"ל ולא ליהדות".

דובר צה"ל כתב את הדברים בעמוד הפייסבוק האישי שלו, תחת הכותרת "גידול זקנים בצה"ל", כתב אלמוז: "אין רצון לפגוע ברגשותיו של אף חייל. חייל דתי, המבקש לגדל זקן יפנה למפקדיו וכך גם חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות אחרות (אלפי חיילים פנו למפקדיהם בבקשות שאושרו על ידם)".

עם זאת מבהיר אלמוז - "מצד שני, אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן, ולכן קבענו כללים ברורים. כל חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות דתיות או אישיות (ולא להתחמק מגילוח למסדר בוקר) יפנה למפקדיו והם יקשיבו, אנחנו נקשיב". אלמוז הוסיף וצירף תמונה שלו מגיע להתגייס לבקום לפני 30 שנה, כשהוא עטוי זקן וכתב - "מתרגלים".

בתוך כך, מועצת איגוד ישיבות ההסדר המורכבת מעשרה ראשי ישיבות הסדר בכירים, התכנסה אמש לדיון חירום בהחלטת צה"ל בנוגע לאישור גידול זקן.

מועצת איגוד ישיבות ההסדר החליטה כי: "איגוד ישיבות ההסדר פועל מול רשויות הצבא להסדרת סוגיית הפטור לגידול זקן. חייל שהחליט מבחינה דתית-רוחנית לגדל זקן ואף חתם על כך בפני צה"ל ימצה את כלל ההליכים הנדרשים, כולל הגשת ערעור במידת הצורך. לא יגלח חייל את זקנו כל עוד ולא מיצה את כלל ההליכים העומדים לרשותו. כל חייל במסלול ההסדר יכול לפנות לסיוע לאיגוד ישיבות ההסדר".

בשיחה שהתקיימה הלילה בין יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן ובין ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי הובהר חד משמעית כי כל פניה מצד האיגוד לאכ"א בנוגע למקרי סירוב של מי שהצהיר על רצונו בגידול זקן מבחינה דתית ורוחנית, תטופל מיידית מול הגורמים היחידתיים.

דבריו של דובר צה"ל באים על רקע סערת הזקן, שפרצה בעקבות ההוראות החדשות בצה"ל לפיהן השלישות היא זו המספקת את היתרי גידול הזקן לחיילים. אמש דווח כי בטייסת התחזוקה בבסיס תל נוף, בה משרתים בסדיר ובקבע קרוב ל-100 חיילים שומרי תורה ומצוות המקפידים על גידול זקן, נמנע מתן אישור לחיילים, ופטור זקן.

לטענת החיילים, מפקד טייסת התחזוקה, סא"ל ארז הראל, אינו מעניק לאיש מהם אישור. מונע את העברת הבקשות לשלישות, ואינו מתחשב באישורים של הרב. החיילים, שאינם משרתים במסגרת שח"ר כחול, מתלוננים על כך שאפילו אחד מבין הפונים לא קיבל אישור לגדל את זקנו.
גידול זקן פטור זקן זקן בצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד