כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עודה: "אפרוש אם ידיחו את ח"כי בל"ד"

חוק ההשעיה הגיע לדיון סוער בועדת החוקה ואושר לקריאה ראשונה • ח"כ רויטל סויד: "זה חוק לחיסול ממוקד. מיירטים ח"כים שאינם רצויים"

עודה. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
עודה. צילום: יונתן זינדל פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90

דיון סוער נערך הבוקר (ב) בועדת החוקה של הכנסת בנושא חוק ההשעיה, שיאפשר הדחת חבר כנסת ברוב של 90 ח"כים. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ אימן עודה איים כי אם ידיחו את חברי הכנסת של בל"ד הוא ישקול לפרוש מהכנסת. היועצת המשפטית של הועדה הציעה לקיים הצבעה חשאית במליאה.

בסיום הדיון, אישרה ועדת החוקה את חוק ההשעיה לקריאה ראשונה. ח"כ עבדאללה אבו מערוף עקר מקרפון כאשר הוצא מחדר הועדה.

ח״כ ניסן סלומינסקי, יו״ר ועדת החוקה הגיב לתקרית ואמר: "לאחר שלושה דיונים מעמיקים שקיימנו בועדה בראשותי ואחרי שכל חברי הכנסת הביעו את דעתם המנומקת ולאור עמדת נציג היועמ״ש כי החוק חוקתי.קיימנו הצבעה, וברוב קולות אושרה הצעת חוק יסוד הכנסת תיקון השעיית ח״כ לקריאה ראשונה. לצערי לקראת ההצבעה הגיעו חברי כנסת רבים אשר לא חברים בועדה במטרה לסכל את הצבעה. התנהגות שמביישת את הכנסת."


צילום: וואלה חדשות

סלומינסקי הודיע בדיון החוזר, כי ברוב של שבעה חברי כנסת, הצעתו לקיום רביזיה על הצעת החוק לא התקבלה. לפיכך, הוועדה החליטה כי הצעת החוק אושרה לקריאה ראשונה וכי הצעת החוק תועבר להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה בשם ועדת חוקה.

היועצת המשפטית של ועדת חוקה, עו"ד סיגל קוגוט, אמרה בדיון: "הליך שיפתח ברוב קואליציוני, הוא פתח להתעמרות של קואליציה בח"כ. לכן נדרשת הסכמה רחבה ולא רק רוב קואליציוני".

קוגוט מציעה הצבעה חשאית במליאת הכנסת. עקב החשש למשמעת קואליציונית, והצבעה קבוצתית. בהליך הזה, לדבריה, על פי החוק המדובר חבר הכנסת פועל כשופט ולא כנבחר ציבור. יש לכך גם מגרעות בכך שלעיתים אינטרסים של ח"כים מאותה מפלגה עשויים להצביע בעד. אולם הצורך לנטרל את הפוליטיות של ההליך גובר. עוד מציעה היועמ"ש, שהחוק יחול רק מהכנסת הבאה.

ח"כ איימן עודה אמר: "נבחרנו ע"י העם שלנו ולא ע"י הימין, ואנו לא מחפשים לרצות אותם. אני שוקל בעצמי להתפטר מהכנסת, אם תחליטו להוציא את חברי בל"ד מהכנסת".

ח"כ מיכל רוזין אמרה בדיון: "גילינו שאי אפשר לסמוך על עצמינו. גילינו שהדם שלנו לעיתים רותח. בואו נרגע, נצנן את הרוחות ונדבר על החוק עוד שנה. החוק יפעל כנגד חברי אופוזיציה, תזכרו שהגלגל מתגלגל. החוק נועד לצנן את פעילות חברי הכנסת ולומר להם, תזהרו נדיח אתכם".

ח"כ רויטל סויד: "זה חוק לחיסול ממוקד. מיירטים פה ח"כים שאינם רצויים. יבוא יום וזה יהיה נגדך ח"כ סלומינסקי. יום אחד עוד יחליטו פה שמי שלא תומך במדינת יהודה, יודח".

ח"כ יעל גרמן "אנחנו בעיצומה של תקופה מקראתיסטית. תקופה שכל מי שתומך בערבים, או בקומוניסטים יקבל קללות ועכשיו גם הולך לחטוף השעיה".

יצויין כי הצעת החוק נולדה בעקבות ביקורם של חברי הכנסת הערבים של בל"ד אצל משפחות מחבלים, מה שעורר זעם רב.
חוק ההשעיה חברי כנסת דיון בועדה רוב קואליציוני אימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד