כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

פשרת הכותל: האם נתניהו יוותר על ההכרה הרשמית ברפורמים?

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על הפגישה שזימן ראש הממשלה נתניהו בלשכתו, כדי להגיע לפשרה בנושא 'הכותל הרפורמי', מתפרסמת הבוקר הצעה להעברת הסמכויות במקום לידי השר נפתלי בנט - אך גורמים בבית היהודי מכחישים

פשרת הכותל: האם נתניהו יוותר על ההכרה הרשמית ברפורמים?
פלאש

אתמול (א) נחשף ב'בחדרי חרדים' כי ראש הממשלה זימן ללשכתו פגישה מרובת משתתפים לשבוע הקרוב, ובה יעלה לדיון נושא הכותל הרפורמי, כאשר בין המוזמנים נציגי המפלגות החרדיות והבית היהודי, הרבנים הראשיים, רב הכותל והיועץ המשפטי לממשלה.

הבוקר, מפרסם העיתון 'מרכז העניינים' את ההצעה שלדבריו מתכנן ראש הממשלה להביא כפשרה, ועל פיה יוגדר שטח 'עזרת ישראל' בכותל הדרומי כמתחם שבו מיושם 'מנהג המקום' – זה שבשמו ומכוחו מנסים הפרובוקטורים, לפעול היום בחופשיות. 'מנהג המקום' מבהיר מפורשות, כך גם על פי עתירתן של נשות הכותל והרפורמים, כי המקום הוא 'שטח הפקר', שבו כל אחד יכול לפעול על פי אמונתו.

כדי לחזק מעמד זה של המתחם, ולהדגיש כי ה'חגיגות' של הרפורמים על הכרה בהם היו מוקדמות מדי, לא תינתן להם, ולא לאף גוף אחר, שום דריסת רגל בניהול המקום, כפי שניתנה להם במתווה הכותל המקורי שעליו יצא הזעם. האחריות על המתחם תופקד בידי השר לענייני תפוצות, שהוא שר החינוך נפתלי בנט, ובידי 'הסוכנות היהודית'. שום גורם אחר לא יוכר כשותף לניהול המקום.

לפי הפרסום, חלק מהשרים החרדים בממשלה, מעורבים בגיבוש המתווה החדש והם מאמינים שבליטוש נכון, שיוציא את הרפורמים בכלל מהתמונה, הוא יכול להתקבל כ'בדיעבד', בעיקר משום שעל דומה לו דובר מלכתחילה.

ב'מרכז העניינים' טוענים כי יתכן גם שהצעת ה'פתרון' הזו היא הרקע לשיחות שקיימו הרפורמים עם השר נפתלי בנט, שלאחרונה מנסה לרכוש את אמונם. אולם גורמים בבית היהודי מכחישים מכל וכל את ההצעה המדוברת בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.
הכותל המערבי פשרת נתניהו הבעיה הרפורמית נפתלי בנט מנהג המקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד