י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בגלל הזקן - חרדי ערק מצה"ל לשנה וחצי

חייל חרדי שאולץ על ידי מפקדו לגלח את הזקן, החליט בעקבות זאת לערוק מצה"ל - בסאגה שנמשכת כבר שנה וחצי

בגלל הזקן - חרדי ערק מצה"ל לשנה וחצי
ל

חייל חרדי המשרת בחיל האוויר, ערק מצה"ל לפני כשנה וחצי, לאחר שהוכרח לגזור את זקנו. מאז הוא מוגדר כעריק. לדבריו, בצה"ל - לא מחפשים אחריו.

"התגייסתי לחייל האוויר מתוך מטרה לתרום. אני לא הייתי חייב להתגייס, אף אחד לא אמר לי בוא תתגייס, הלכתי מרצוני הטוב. זאת, למרות שידעתי כי ברגע שאני דורך בצה"ל אני עוזב את המשפחה, עוזב את הבית, עוזב הכל - ומתחיל דרך חיים משלי עם האמונה שלי", סיפר החייל בראיון לכרמלה מנשה ברשת ב' של קול ישראל.

הצעיר, שאינו משרת במסגרת חרדית, סיפר: "הגעתי לחיל האוויר, הייתי חייל טוב, עד שהגעתי לבסיס שבו יום אחד המפקד אומר לי 'מחר אתה בא מגולח!' שאלתי אותו למה, הוא ענה לי 'ככה. זו הפקודה, אתה בא מגולח'". החייל סיפר כי ניסה לדבר איתו ולהסביר לו את העיקרון, אך לא היה עם מי לדבר. "ניסיתי לדבר עם הרב, שגם הוא אמר לי 'אין מה לעשות'".

למחרת, כשהופיע מול מפקדו עם זקן, הוא הועמד לדין ונענש. "אני חרדי לכל דבר, מתפלל 3 תפילות ביום בבית הכנסת, לא מוותר על שום דבר", אומר החייל, "לא נכנסתי לצבא כדי להיפרד מהדת, הגעתי לצבא מתוך מחשבה שאפשר לשלב צבא ודת". החייל עזב את הצבא, הוגדר כנפקד, ושוחח עם מפקדו. "אמרתי לו שאני על העקרונות שלי לא אוותר, גם אם אשב 10 שנים בכלא, לא מעניין אותי משום דבר". לדבריו המפקד הגיב: "לא מעניין אותי ממך, אם לא תתגלח תעמוד שוב לדין".

לדברי החייל, מאז ועד היום, אף גורם צבאי לא פנה אליו, "רק פעם אחת, המפקד הגיע אלי, שאל אותי אם אני רוצה לחזור לצבא, אמרתי לו שלא, והוא הלך. זהו, לא ניסה לדבר איתי, לא ניסה להבין אותי, כלום, שום דבר". החייל סיפר כי מחד ניתק את הקשר עם המשפחה ומצד שני ניתק גם קשר עם צה"ל. "דיברתי עם הרב רפי פרץ, הוא אמר לי שזו פקודה לא חוקית, 'מחר אתה חוזר' - אולם מאז לא נעשה דבר".

כבר לפני שנה וחצי, פנתה כרמלה מנשה לישראל קצובר, פרשן צבאי ומדיני של 'המודיע', שניסה אף הוא לסייע לחייל, פנה לגורמים בצה"ל, בהם רב חיל האוויר, שהבטיחו למצוא פתרון, אך בפועל שום דבר לא קרה מאז.

קצובר אומר בשיחה ל'בחדרי' כי אכן מדובר בבחור חרדי, "בחיל האוויר אמרו לי שהוא מגיע שלוש פעמים ביום לתפילות בבית הכנסת". לדבריו, בצה"ל מצאו בפייסבוק של החייל תמונה שלו בים, ולטענתם אינו חרדי. "מי לא הולך לים? אז הוא צילם, אז מה? עדיין מדובר בבחור חרדי, שמשום מה נפל בין הכיסאות".
חייל חרדי גילוח זקן כרמלה מנשה כפייה חילונית גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד