ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

דרעי הפחית חילול השבת במתחם התחנה. פרסום ראשון

שבוע אחר הסערה, השיג השר אריה דרעי, בתיאום עם מפעיל המתחם את שמירת הסטטוס קוו • בפנים: כל הפרטים

דרעי הפחית חילול השבת במתחם התחנה. פרסום ראשון

חשיפת 'בחדרי חרדים': שר הפנים אריה דרעי הגיע היום (ב) לסיכום עם אבי מורדוך, המפעיל של מתחם התחנה בירושלים, ולפיו יצומצמו חילולי השבת במתחם בהסכמה, ובכך תבוא לסיום הסאגה שהחלה בהיעדרותו מהצבעה של חבר המועצה מיכאל מלכיאלי.

במתחם התחנה מלבד בתי עינוגים ומסעדות שפתיחתן מותרת על פי חוק העזר הערוני בשבתות, ישנם גם חנויות נוספות למזכרות ולמשחקי מחשב וכן ג'ימבורי לילדים שהופעלו בשבת ואשר פתיחתם אסורה על פי חוק.

על פי הסיכום שהושג בין דרעי למורדוך, שתי החנויות ייסגרו מעתה בשבתות, ואילו מתחם הג'ימבורי יופעל במתכונת גן החיות התנ"כי - קרי מכירת כרטיסים או מנויים מלפני שבת.

כזכור, דווקא ראש העיר ניר ברקת, שהראה לאחרונה בפרשת הקרנת הסרטים בקרית יובל מעין נכונות ללכת לקראת הציבור החרדי בנושא פרצות הסטטוס קוו בשבת, היה זה שהתעקש ואף פרסם סטטוס בפייסבוק נגד המאבק החרדי לצמצום חילולי השבת במתחם התחנה.

יצויין כי מסעדות ובתי ממכר לאוכל ימשיכו למרבה הצער לחלל שבת במתחם, שכן הסטטוס-קוו הירושלמי מאפשר באזורים מסוימים בעיר, פתיחת מקומות אלו בשבתות. מאבק הנציגים החרדים בירושלים על 'מתחם התחנה' ובמקומות אחרים בעיר מתמקד מכורח המציאות, בנקודה הזו, שאותה כאמור הצליח דרעי לסגור - פירצת הסטטוס-קוו.
מתחם התחנה אריה דרעי חילולי שבת מיכאל מלכיאלי ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד