כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשד: איש בטחון הדליף סרטון הפיגוע

פרסום ראשון: משטרת ישראל חושדת שאיש כוחות הבטחון הדליף את תיעוד פיגוע הדקירה המזעזע, במעלה אדומים

הסרטון. צילום: ארכיון
הסרטון. צילום: ארכיון

הפיגוע וההדלפה: משטרת ישראל בודקת חשד, לפיו איש בטחון הוא שהדליף את תיעוד הפיגוע המזעזע שאירע בקניון מעלה אדומים בשבוע שעבר, כך נודע היום (ב') ל'בחדרי חרדים'.

בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר, אירע הפיגוע האכזרי במעלה אדומים, בו נדקר ונפצע קשה צביקה כהן, שהוכה שוב ושוב באמצעות גרזן. מצלמת אבטחה של הקניון קלטה את המחבל מבצע את התקיפה.

עוד ביום שישי - מספר שעות לאחר הפיגוע, בית המשפט הוציא לבקשת המשטרה צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה, לרבות תמונות וסרטונים.

אולם בצאת השבת, הופץ תיעוד הפיגוע בוואטסאפ, והוא הגיע לעשרות אלפי אנשים. אחד מהנחשפים לסרטון, היה אחיינו של צביקה, ילד בן 8 בלבד, שמאז הוא שרוי במצב נפשי קשה.

הילד, הינו בנו של רחמים, הסובל מפוסט טראומה לאחר שנפצע בפיגוע דקירה בתחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000.

בעקבות ההדלפה וההפצה, זימנה המשטרה מספר בני אדם שנחקרו באזהרה, בחשד להפרת צו איסור פרסום ופגיעה בחקירה.

עתה, במשטרת מחוז ש"י אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מעבר לחקירת אזרחים - כולל חרדים - שהפיצו את הסרטון, ישנה חקירה פנימית, בחשד שאיש כוחות הבטחון צילם את שידור התיעוד למסך מצלמת האבטחה במשרדי הקניון, ולאחר מכן הפיץ אותו.

לפי החשד מי שצילם את הסרטון, הוא ככל הנראה איש כוחות הביטחון וההצלה שהגיע לזירת הפיגוע, נכנס למשרדים יחד עם אנשי משטרה, שב"כ והבטחון המקומי - וצילם את מסך המחשב תוך כדי שאנשי כוחות הביטחון צופים בו.


משה כהן, אחיו של המאבטח, מספר על התחושות ותוקף את פרסום סרטון הפיגוע. "ילד בן 8 צריך לראות איך משסעים את אבא שלו?"

מצב הפצוע - קשה
מצבו של המאבטח צביקה כהן, שנפצע קשה מאוד בפיגוע, ממשיך להיות קשה אך הוא מתייצב.

כהן מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה בבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא מורדם ומונשם.

בני משפחתו מבקשים מעם ישראל להמשיך ולהתפלל לרפואת צבי בן בתיה לרפואה שלמה.

כהן, נשוי ואב לארבעה ילדים ממעלה אדומים, עבד בחברת האבטחה "נוף ים" בשנתיים האחרונות. בעוד שלושה שבועות אמורה המשפחה לחגוג בר מצווה לאחד מבניו.

בראיון לאסתי פרז ביומן הצהריים ברשת ב, משה כהן, אחיו של צביקה, מתח ביקורת על כך שאחיו ויתר המאבטחים בקניון, לא צויידו בנשק וכי רק אחרי הפיגוע תוגברה האבטחה וניתן נשק למאבטחים.

תוך כך, הערב לאחר הערכת מצב ביטחונית בראשות מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל, הוחלט שהחל ממחר תאושר כניסת פלסטינים למעלה אדומים, לאחר בדיקה של כל אשרות הכניסה ע"י המינהל האזרחי.

כמו כן, ביצע המנהל האזרחי בעוטף ירושלים בחינה מחודשת של כלל בעלי ההיתרים בהיבטים הביטחונים והפלילים. ההערכות המוגברת בעיר, נמשכת.
פיגוע במעלה אדומים פרסום סרטון חקירת שב''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד