כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ח"כ מנחם אליעזר מוזס: סערת הזקן ממחישה את הסכנה בגיוס לצה"ל

יו"ר סיעת יהדות התורה לייזר מוזס רואה בסערת הזקנים הוכחה לצדקת גדולי ישראל שהזהירו מהגיוס לצה"ל: "סכנת החילון שבכור ההיתוך שנקרא צה"ל"

שר הבטחון וחבר עם זקן. צילום: דוד זר
שר הבטחון וחבר עם זקן. צילום: דוד זר

סערת הזקנים בצבא: יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס התייחס היום (ב') במליאת הכנסת, להחלטת הצבא שלא לאפשר לחייל דתי להמשיך ולגדל את זקנו.

מוזס אמר: "מי יגלה עפר מעינכם, רבותינו גדולי ישראל זי"ע ויבדלו לחיים ארוכים גדולי ישראל שליט"א, שצפו כי הסכנה הגדולה בגיוס הנוער החרדי, הוא סכנת החילון שבכור ההיתוך שנקרא "צה"ל".

"אך הציונות הדתית היא בשבר אמיתי, כי מי היה מאמין, שלא יתאפשר לחייל דתי לגדל את זקנו אלא באישור השלישות ולא הרבנות הצבאית? הרבנות הצבאית היא זו שהייתה הקובעת עד היום, וכפי ששמענו, כי הרבנות אישרה ל-180 חיילים לגדל זקן מטעמי דת ולעומתה השלישות אישרה רק ל 18 חיילים, וזה אומר דרשני. שוו בנפשכם, אם רופא צבאי יורה מטעמי רפואה כי חייבים לשחרר חייל וקצין שלישות יתערב בהחלטה זו על מנת לא לשחרר, זה יהיה הגיוני? אלא מה, הצבא חושש מהחיילים הדתיים הוא חושש מ"הדתה" והחלטה זו היא חלק מהלוחמה השקטה נגד ה"הדתה" של צה"ל".




הרב מוזס המשיך ואמר "מזעזע שכחלק בלתי נפרד מזה ההוראה היא לחיילים המשרתים לעשות מעשה נגד אמונתם, ומי שלא ינהג כך יהיה "מסרב פקודה" אשר דינו כלא ומחבוש. הכזאת יעשה בצבא של המדינה "היהודית והדמוקרטית" כהגדרת ראש הממשלה? ראש הממשלה, שדורש מאבו מאזן שיכיר קודם במדינה כמדינת הלאום של העם היהודי. מאז ומעולם, יהודים בכל הדורות מסרו נפשם שלא להסיר את זקנם שהיה סימן ההיכר בין ישראל לעמים.

בסיום דבריו אמר מוזס "לפני כשלושה חודשים פניתי לשר הביטחון בישיבת ועדת החוץ והביטחון על נושא זה, והשר ענה לי חד משמעית כי המגדל זקן מטעמי דת ומסורת, ימשיך בכך גם בצבא. זו צריכה להיות עמדת הצבא ולא שום דעה אחרת. וכפי שאני מכיר אותו, הוא יעמוד בהבטחתו".
שר הבטחון לייזר מוזס סערת הזקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד