כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הועד למען טוהר המחנה נגד המלצרים: "מסתובבים עם אייפונים וכיפות גרוש"

'הוועד למען טוהר המחנה' תוקף מלצרים חילונים אשר "מסתובבים עם אייפונים ואינם צנועים" ומקדם ארגון מלצרים חרדי

מלצר באירוע. צילום אילסוטרציה: פלאש 90
מלצר באירוע. צילום אילסוטרציה: פלאש 90

'הוועד למען טוהר המחנה', מפיץ פרסום הקורא לבעלי השמחות לדרוש מבעלי האולמות להשתמש בשירותים של מלצרים יראי שמים בשמחות, תוך שמירה והקפדה על גדרי הצניעות.

בוועד לטהרת המחנה טוענים בפרסום כי, "בכל השמחות צורמת הופעתם של המלצרים. בעבר המלצרים היו מחויבים לקוד אתי ונדרשה התחשבותם בצורת ההופעה שלהם. היום במרבית האולמות המלצרים אינם מחויבים לשום דבר, ועד כמה שקשה לסבול את ההופעה החילונית של עגילים באוזניים וכו' שבמקרה הטוב יש כיפת גרוש לראשם שאחת למספר דקות נופלת, הרי שאין אפשרות לקבל את הזוהמה שהם מביאים לתוככי המחנה בדמותם של אייפונים ומכשירי סחי ומיאוס שמקומם לא יכירנו במחנה היראים".

גם לגבי עזרת נשים יש לוועד לטוהר המחנה הערות: "בעזרת הנשים המצב גרוע שבעתיים והמלצריות מופיעות בלבוש שחץ וכיעור. ביותר חמורה התופעה בשעות הערב המוקדמות עת גדודי מלצרים פושטים על אזורי האולמות בלבוש חילוני ומקלקלים את האווירה הטהורה של שכונות התורה והחסידות. כך גם בשעות הלילה כשהם מסיימים את עבודתם הם יוצאים בערבוביא מחרידה ובקולי קולות ויוצרים אווירה פרועה של הוללות ופריצות, רח"ל.

"גם באולמות עצמם לפני ואחרי האירוע ישנם מכשולים חמורים בגדרי הצניעות עקב התנהגותם הקלוקלת. במהלך האירוע עצמו הם משתמשים בשפה זולה וירודה, וילדים ובני נוער נאלצים לשמוע את שפתם הזולה".

"מלצרים אלו שאינם אלא בני נוער חילונים", הם ממשיכים וכותבים, "אינם מחויבים גם לנורמות שירות ומזלזלים באורחים המגיעים לשמחה, כך שגם בעלי השמחה אינם מקבלים תמורה הולמת עבור כספם, והאורחים יוצאים מהאירוע בחוסר שביעות רצון. כל אלו לצד בעיות הלכתיות שמעוררים הללו שאינם שומרים שבת, ומעוררים חששות כשהם נוגעים ביין וכו', ובעלי השמחה נאלצים להחביא מהם את היינות. גם בשמחות המתקיימות בשבת קודש, גורמים המלצרים לחילולי שבת ה"י, בהורדת הסירים והחזרתם ע"ג הפלטות, חיתוך מפות בשבת, ה"י".

לסיום, מתברר כי הפרסום נועד לקדם ארגון עסקי הקרוי "היימישע טיילרעס" המאגד אברכים ונשים חרדיות העוסקים במלצרות.

לדברי הוועד, מלבד העובדה שהופעתם של מלצרים אלו מכובדת יותר לאברכים תודעת שירות גבוהה יותר והם מעניקים שירות איכותי ברמה גבוהה מאוד, ובנוסף: יש עדיפות בהענקת פרנסה לאברכים יראי שמים.

האם היוזמה תצלח? לבעלי השמחות הפתרונים.
מלצרים חרדים אייפונים כיפת גרוש ערבוביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד