י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תלמוד תורה ספרדי אסר להתחפש לדמותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

תלמוד תורה בבני ברק אסר על תלמידיו להתחפש לדמותו של הגר"ע יוסף, לצד איסור התחפשות לשוטר או חייל

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

סערה: תלמוד תורה בבני ברק אסר על תלמידיו להתחפש לדמותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כך דיווח 'רדיו קול חי'.

לפי הדיווח, ת"ת 'תורת יעקב', המזוהה עם תנועת 'מרביצי' – בני תורה ספרדים, בראשות הגאון רבי יהודה עדס, הורה שלא להתחפש לרב עובדיה יוסף זצ"ל, לצד איסור נוסף להתחפש לשוטר או חייל.

ח"כ יגאל גואטה, פרסם הערב פוסט בפייסבוק ותקף בחריפות את הוראת מנהל התלמוד תורה וכתב "אני המום ומזועזע, ומביע שאט נפש על הדברים ששמעתי על אותו מנהל ספרדי של תלמוד תורה ספרדי, הקורא לעצמו מנהל חינוכי. ומקווה מאוד שהדברים אינם נכונים, ואם ח"ו דברים נכונים אלו, מצפה אני ממנו להתנצל לאלתר.

עוד כתב גואטה "וביום בהיר קמים להם קומץ של אנשים זבובים קצוצי כנפיים מול נשרים גדולים בשמיים שרדפו את מרן בחייו החל בביזוי ספריו וכלה ברמיסת כבודו (על אף שבגלוי שרפו את ספריו, במחשכים ובארונות ביתם היה ניתן למצוא את כל אוצרותיו) והעזו פניהם להחדיר בילדי תשב"ר את שנאתם עד כדי איסור לבישת תחפושת המסמלת את גדלותו של מרן, והכאב הגדול יותר הוא הדימוי לאיסור גלימת מרן כאיסור מדי שוטר או חייל.

מעניין מאוד אם ילד אחד יתחפש לחייל ואחד למרן מי יושהה מהלימודים, אני חושב שהתשובה ברורה והכתובת נמצאת על הקיר.וכבר הקדימו חכמינו ז"ל מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו".

גורם המקרוב לתלמוד תורה הגיב לקול חי "כל זה לא בא להוריד ולו במקצת מגדולתו של הגר"ע יוסף ח"ו. בדיוק כמו שבתלמוד תורה ספרדי לא יהיו תמונות של הרב שך, כי לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים הגדלים בחממה".
הגרע יוסף תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד