כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דיון דחוף: מצוקת האוטובוסים בבית שמש

ראש עיריית בית שמש ובכירי המועצה עלו לוועדה לפניות הציבור בכנסת, כדי לזעוק על מצוקת התחבורה הציבורית בעיר

דיון דחוף: מצוקת האוטובוסים בבית שמש

הוועדה לפניות ציבור התכנסה בעקבות פניות רבות של תושבי בית שמש שהצביעו על ליקויים רבים במערכת התחבורה הציבורית בעיר. במהלך הדיון אמר יו"ר הועדה אייכלר - ״המדינה מעודדת תחבורה ציבורית אך משאירה נוסעים בתחנות״.

הדיון התקיים בהשתתפות ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, סגן ראש העיר שמוליק גרינברג וחברי מועצת העיר ישעיה אהרנרייך ומרדכי דירנפלד. בדיון נטלו חלק נציגי חברות התחבורה ועשרות תושבים שהביאו את זעקת הנוסעים, ילדים נשים וגברים. הם בטאו את סבלם של הנוסעים המצטופפים באוטובוסים וממתינים בתחנות בגשם ובחום הקיץ.

הבעיות המרכזיות שהעלו הפונים הן מחסור בהסעות תלמידים לבתי הספר, מחסור בקווים עירוניים ישירים, מחסור בקווי ערב ולילה לירושלים, והתעללות בנוסעים הנשארים בתחנות עקב דילוגי נסיעות ואוטובוסים מלאים.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר תיאר את סבל הנוסעים - ״ציבור צרכני התחבורה הציבורית הוא ציבור שבוי בידי מונופולים, לקוחות ללא אפשרויות בחירה. בדרך כלל מי שנוסע בתחבורה ציבורית אין ברשותו רכב פרטי. המדינה מעודדת שימוש בתחבורה הציבורית אך לא נותנת מענה הולם לצרכי התגבור בזמנים עמוסים בעיקר ומשאירה נוסעים בתחנה חסרי אונים.

"המכרזים שמוצאים לחברות התחבורה על ידי משרד התחבורה הם ארוכי טווח ולא מתאימים למציאות שמשתנה בישובים עצמם כמו גידול אוכלוסייה, אירועים מיוחדים ומצבים משתנים, בעיקר בישובים שבהם תנופת הבניה משמעותית ביותר".

אייכלר הוסיף - "אני רוצה להגיע למצב שלא יישארו אנשים בתחנה ושיהיה עם מי לדבר. יש להעמיד פקחים שכונתיים מטעם משרד התחבורה בתחנות העמוסות ושתהיה להם סמכות לאשר תגבורים במקום בשעת אמת. לא ייתכן שרק בקווים החרדים אין מספיק אוטובוסים, ויש תירוצים רבים לעומסים גדולים. אנו נקיים סדרה של דיונים עד שהצפיפות והשירות בהרצליה ובבית שמש יהיו שווים יחסית למספר הנוסעים".

משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש אמר כי "בסך הכל הכללי המצב של בית שמש הוא טוב. הוא לא מצוין אבל טוב ממה שהיה. מדובר בעשרות קווים חדשים לבית שמש מכל חלקי הארץ. אי אפשר לומר שאין בעיות.

"אנחנו עושים כמה שיותר להנגיש את העיר. העובדה שאין לנו מספיק גנים ובתי ספר ברמת בית שמש ג', גורם לכולם להגיע לרמת בית שמש א' דבר שיוצר עומס. אנחנו בונים עוד גנים אבל עד אז אנחנו מצטרפים לבקשת התושבים לתגבר את הקווים. אחרי הכל לא עולים לשם עדר של כבשים לאוטובוס. צריך שזה יהיה מכובד, מה גם שהם משלמים על זה".

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה דורשת שבכל תחנה עמוסה יהיה נציג שיעמוד בקשר עם משרד התחבורה. בכל מקום שיש יותר אנשים ממה שהאוטובוסים יכולים להכיל, צריך שיהיה אדם שמטפל בזה ומזרים אוטובוס נוסף בזמן אמת.

"הועדה תייחד ישיבה נפרדת לנושא הסעות ילדים בדרכם לתלמודי התורה ובתי הספר. אפליית הילדים כאוכלוסייה נפרדת שמשרד החינוך צריך לממן אותו, זה כמו לבקש שמשרד הרווחה יממן את נסיעות קשישים ומשרד הקליטה יממן את נסיעות העולים".
מצוקת האוטובוסים תחבורה ציבורית בית שמש וועדה לפניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד