כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בושה: אושר מתווה "מתחם התחנה" בירושלים באופן סופי

דייטש ואפשטיין התנגדו בדיון בוועדה המחוזית, אך המתווה עבר • חברי מועצה חרדים הגיעו למחות, ש"ס נעדרו

מתחם התחנה בירושלים
מתחם התחנה בירושלים

תכנית חילול השבת בירושלים אושרה: הועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה הבוקר (ג') ברוב של 11 חברים מול שני מתנגדים, את תכנית 'מתחם התחנה' שתגביר את חילול השבת בעיר ירושלים.

חברי הועדה שהתנגדו הם ממלא מקום ראש העיר יוסי דייטש, וסגן ראש העיר חיים אפשטיין. מי שעוד הגיע להשתתף בדיון ולמחות, הם סגן ראש העיר ישראל קלרמן, וחברי המועצה יוחנן ויצמן ואריה קינג. נציגי ש״ס במועצת העיר נעדרו מהדיון בוועדה המחוזית.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בירושלים אליעזר ראוכברגר, הגיב ל'בחדרי חרדים' אחר האישור ואמר - "זה היה צפוי מראש. זו שערורייה שיו"ר הוועדה המחוזית לא נענתה לדרישה של רוב חברי מועצת עירית ירושלים שלא לדון בתוכנית.

"מדובר בתוכנית שהוגשה על ידי העיריה, ואם רוב חברי העיריה שהם בעלי הבית של התוכנית, דורשים לא לדון, היה אסור לה לדון. היא נהגה פה בשרירות ועשתה מעשה חמור מאד שלא ייעשה. יש כללים, והיא חרגה מהכללים באופן מובהק וקיצוני, כדי להתגייס למקהלת מחללי השבת. אוי לה לירושלים שמושפלת עד שאול תחתיה".

חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, ממובילי המאבק, הגיב ל'בחדרי חרדים' - "אני מאוכזב מהועדה המחוזית. באנו הנציגים החרדים להסביר להם את חומרת ההחלטה, וזה היה נראה שאנחנו מדברים לקיר. הם באו עם החלטה ולא היה עם מי לדבר". ויצמן הוסיף ותקף את ראש העיר ואמר: "ניר ברקת מפער את הסטטוס קוו וההתנהגות הזאת הוא עושה ממש עוול".

כזכור, ביום רביעי שעבר התוכנית אושרה בוועדה המקומית בעירית ירושלים, זאת לאחר שחבר המועצה מיכאל מלכיאלי מש"ס נעדר מההצבעה.
מתחם התחנה חילול שבת בירושלים מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד