כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יעלון על האירוע בקלנדיה: תדעו לקרוא מפה

שר הביטחון בוגי יעלון התייחס הבוקר לאירועי הלילה, ולטעות בניווט שהובילה את הלוחמים ללב ההמון הזועם

אירועי הלילה בקלנדיה
אירועי הלילה בקלנדיה

שר הביטחון יעלון התייחס היום (ג') לתקרית חילופי האש במחנה הפליטים קלנדיה אמש, לאחר ששני חיילים טעו בדרכם ונלכדו בתוך המון זועם בלב המחנה, לאחר שהוטעו על ידי שימוש באפליקציית הניווט וייז.

יעלון אמר כי = "אי אפשר להתחיל את הבוקר בלי לדבר על אירוע הלילה בקלנדיה, צפונית לירושלים. גם שם הייתה מעורבות טכנולוגיה, אבל בעיקר מעורבת שנאה. שני חיילים ברכב, שנכנסו בשוגג בציר שמוביל מירושלים לרמאללה, שמצדיו קלנדיה. נרגמו באבנים ובבקבוקי תבערה, רכבם נשרף ושניהם יצאו מן הרכב באופן שהיה קשה לפחות לאתר את אחד מהם.

"לכן הוקפצו הרבה מאוד כוחות. אחד מהם אותר משום שהיה לו טלפון סלולרי, את השני זה לקח יותר זמן, אבל הוא אותר ושניהם חולצו בשלום. אבל הפעולה הייתה כרוכה בהפעלת כוח, בחילופי אש וכתוצאה מזה אחד היורים הפלסטינים נורה בראשו ונהרג, הוא היה חמוש. אחרים נפצעו, ולכוחותינו מספר פצועים. גם שוטרי משמר הגבול וגם לוחמי צה"ל".

יעלון אמר כי זה היה "בסך הכול תגובה מהירה מאוד של הכוחות לנוכח המצב הלא פשוט הזה. כמובן שנתחקר את האירוע, כדי לראות איפה היו טעויות שגרמו בכלל להסתבכות הזאת. אבל מהרגע שהיה ברור שיש אירוע, תגובת הכוחות בהחלט הייתה מהירה, טובה והביאה בסופו של דבר לחילוצם של שני החיילים בשלום".

הוא התייחס אף לטעות שנגרמה בעקבות השימוש בוייז ואמר - "גם באירוע הזה הייתה מעורבת טכנולוגיה כאמור, כנראה שהשתמשו בוייז שהראה להם את הדרך הקצרה מירושלים לרמאללה. לא מכירים את השטח, אז צריך לבדוק מי שלח את המשימה, מה הם ידעו ומה לא ידעו ואיך מתנהלים גם בעידן המודרני כשהוייז מראה את הדרך.

"אני מזמן למדתי, גם שנכנס ה-GPS, אסור לשכוח לנווט על פי מפה, ובעיקר להכיר את הסביבה ולא ללכת שולל אחרי הכיוונים שהמערכת הטכנולוגית מצביעה עליהם. היא לא לוקחת בחשבון את כל השיקולים, אבל גם באיתור שלהם כמובן הייתה מעורבת לא מעט טכנולוגיה".

כזכור, שני חיילי צה"ל חולצו אמש בשלום ממחנה הפליטים קלנדיה, לאחר שנכנסו לשם עם רכבם בטעות. חמישה לוחמי מג"ב נפצעו במהלך התקרית, אחד מהם באורח בינוני, הם מטופלים בהכרה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

המקרה החל מוקדם יותר, כאשר רכב של יחידת עוקץ ובו שני החיילים, שהתגייסו רק לפני מספר חודשים לצה"ל, הותקף באבנים, בלוקים ובקבוקי תבערה בסמוך לשעה 22:50, והם הצליחו להיחלץ כל אחד מהם בנפרד. לאחר שעזבו את הרכב, הוא הועלה באש ונשרף. חמישה לוחמים נפצעו בתקרית באורח קל, ופלסטיני אחד נהרג. מחקירת פרטי המקרה עלה כי הטעות של החיילים נגרמה עקב שימוש באפליקציית ניווט במכשיר הסלולר.
מחנה פליטים קלנדיה וייז לקרוא מפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד