כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאחורי הקלעים בש"ס: הדחת מלכיאלי - בדרישת חכם שלום כהן

'בחדרי' חושף: הסיבה להדחתו הצפויה של חבר המועצה היא בשל זעמו של נשיא מועצת החכמים, אך למרות זאת יתכן שהיא תימנע ברגע האחרון בגלל שמלכיאלי קיבל הוראה מגבוה • עד כה, חתם על מכתב ההתפטרות רק חבר המועצה אשר מישאלי

מאחורי הקלעים בש"ס: הדחת מלכיאלי - בדרישת חכם שלום כהן

מאחורי הקלעים בש"ס: הודעתה הדרמטית של הנהגת ש"ס על כוונתה לפטר חברי מועצה מעיריית ירושלים, באופן רשמי בגלל כפל תפקידים - מתבצעת כעת בעקבות דבריו הקשים והנחרצים של חכם שלום כהן, שכאב וכעס לאחר פרשת היעדרותו של חבר המועצה מיכאל מלכיאלי בשבוע שעבר מההצבעה על מתחם התחנה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בין השאר מתברר, כי יום לאחר ההצבעה, ולאחר שחכם שלום סירב לקבל את מלכיאלי בביתו כפי שנחשף ב'בחדרי', הגיע לביתו של חכם שלום גם יו"ר הסיעה צביקה כהן, שבתקשורת תקף את התנהגותו של מלכיאלי, אך ניסה ללמד בזכותו אצל חכם שלום. עם זאת, הגר"ש כהן לא השתכנע וסירב בכל תוקף לקבל את מלכיאלי בביתו.

בעקבות התעקשות חכם שלום כהן, כי על מלכיאלי לשלם מחיר על היעדרותו מההצבעה הקריטית, שיכלה למנוע אישור חילולי השבת במתחם התחנה, צפוי מלכיאלי לסיים את תפקידו בעירייה. יחד עמו, וכדי שלפיטוריו לא יתלווה הרושם שהוא שילם מחיר ויימנע ממנו בעתיד מלהשתלב ברשימת ש"ס, שוקלים בש"ס לבצע מהפכה ברשימה הירושלמית, ולהזיז נציג נוסף.

אפשרות נוספת הנשקלת בש"ס, היא לוותר על הדחתו המלאה, ולהסתפק בהחלפתו של מלכיאלי כנציג המפלגה בוועדה המקומית לתכנוון ובניה.

ל'בחדרי' נודע כי בין הדברים הקשים שאמר חכם שלום בביתו, ביום ההצבעה, הוא התבטא כי לא ניתן לעבור לסדר היום, במקרה זה. וכיוון שנעשה כאן חילול השם, יש צורך לתקן זאת. כזכור, פירסמנו ב'בחדרי' כי חכם שלום כהן, נשיא מועצת החכמים, כעס כשעודכן על שאירע וסירב לקבל את מלכיאלי בביתו (בהקלטה שהופצה ברשת, נשמע חתנו, הרב יצחק זיאת הנחשב מקורב מאוד לרב, מעיד על הדברים, ואף מבטיח ש"הרב יטפל בזה").

מלכיאלי, הנחשב נציג ציבור ראוי ומוערך בהישגיו ועבודתו למען הציבור, טען להגנתו בפני הבכירים בש"ס, כי בסך הכל ביצע הוראה שקיבל מגבוה.

בש"ס בדקו וגילו כי אכן מלכיאלי לא פעל על דעת עצמו, ולכן נעשה מאמץ שלא להשפילו, ולבצע בהזדמנות זאת ריענון אפשרי בשורות המפלגה הירושלמית.

עוד נודע ל'בחדרי' כי חבר המועצה מישאלי כבר חתם אתמול על מכתב התפטרות, ונכון לעת הזו הוא היחיד שעשה זאת, לבקשתו של משה עידן האחראי על ש"ס בירושלים. עידן הסביר כי מועצת החכמים תחליט מי מבין החברים יצטרך לעזוב.
מיכאל מלכיאלי מתחם התחנה מכתב התפטרות צמרת שס משה עידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד