כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בצאנז מגנים המכות שספג החשוד

למרות שהמשטרה חוקרת את האפשרות שעובד 'מי נתניה' היה מעורב בגל הפריצות - בחסידות כבר מתנצלים

פריצה. צילום ארכיון: shutterstock
פריצה. צילום ארכיון: shutterstock

קהילת צאנז בנתניה פירסמה הבוקר (ג') הודעת גינוי למקרה האלים אתמול, בו הרצל רוקח בן ה-68, עובד חברת מדי מים בעיר, הותקף באלימות קשה בקריית צאנז בעיר, נפצע ופונה לבית החולים.

"אין שום היתר לאף אחד מאיתנו לעשות דין לעצמו, גם אם סבור מאן דהו כי חשדו אמיתי" נכתב במודעה. "נחרדנו והזדעזענו עמוקות כי אמש היו כאלה שהיכו אדם חשוד ברחובה של עיר. בוודאי אלו קומץ של שוליים ממחננו, אבל בוודאי שהמעשה המחפיר שלהם מטיל קלון על הקרייה כולה, בפרט שעדיין אין כל הוכחה ברורה כי אותו איש מוכה אכן אשם במשהו". עוד נאמר במכתב: "ברור ומוחלט כי כי אנו מתנערים נחרצות ממעשים שכאלו, וכל מי שידו בכך עליו לפנות ולבקש את סליחת ומחילת האיש".

כזכור, כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', בעקבות גל הגניבות בשכונה, התוקפים חשדו כי מדובר בפורץ. "בבוקר חשדו בו ולאחר שלא היה מזוהה השוטרים שהוזמנו למקום ביקשו ממנו לעזוב את המקום, אולם בהמשך הוא הגיע שוב וחשד התושבים התגבר", אומר תושב השכונה. "אתמול בנו הגיע לישיבה, התנצלנו בפניו ואנו מתכוונים להמשיך את צעדי הפיוס".

על פי הדיווח של תושבי השכונה היה הרצל ללא מדים של חברת 'מי נתניה'. לפי דובר החברה, שלומי יהודה, ל'בחדרי חרדים' - בודקי מדי המים בעיר הולכים עם מדים ומזוהים.

בנו של הרצל, ברק, סיפר ל'בחדרי': "לאחר שראיתי את אבא שלי פצוע וכאוב בבית החולים, הלכתי מיד למקום בו הותקף. איך שנכנסתי לישיבה הופנו אלי 300 עיניים, וביקשתי לדבר עם האחראי". הבחורים הפנו אותו למשגיח הישיבה, והשניים התיישבו לדבר. "סיפרתי לו מה קרה, מה עשו לאבא שלי, 'אנחנו רוצים להעמיד את התוקפים לדין, בית הדין או בית משפט, העיקר שישלמו על המעשה הנבזה' אמרתי למשגיח". לדבריו, השיב המשגיח כי אינו יודע במי מדובר, והוסיף כי "הייתה טעות בזיהוי".

גורמים בקהילה החרדית בנתניה אומרים כי אכן אמש נערכה פגישה כזאת, ולאחר שהוסבר לברק כי בעקבות גל הגניבות בשכונה, כל אדם זר נחשד ונבדק, הוא הבין את המצב והתרצה. "כשהגיעו לשאול אותו מה הוא עושה בשכונה הוא ברח, רק לאחר שתפסו אותו הוא אמר שהינו עובד בחברת מדי המים", אומר גורם בקהילה ל'בחדרי'.

ברק כעוס וכאוב, ממסדרונות בית החולים הוא אומר בכאב "לא הייתה שום סולחה, המשגיח אמר לי 'ככה זה אצלינו, המשטרה יודעת, אם אנחנו תופסים מישהו ומעבירים אותו למשטרה'. זה נראה לך הגיוני? אבא שלי בן 68, הוא עובד קבוע בשכונה, איך עושים לו דבר כזה?"



תושבי הקרייה סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי בחודש האחרון אירעו כ-10 מקרים בהם גנבים נכנסו לבתים שנותרו פתוחים או שהושאר מפתח בקרבת הדלת, ונגנבו כספים וכלי כסף. לדבריו של הרצל, במהלך עבודתו הוא עצר בצד ואכל את ארוחת הצהרים שלו, נשאל על ידי התושבים לפשר מעשיו, ולמרות שהזדהה כעובד חברת מדי המים - הם תקפו אותו באלימות קשה.

מחברת מי נתניה נמסר: "עובד קבלן של חברה שעוסקת בקריאת מדי המים בנתניה הותקף בשעת עבודתו הבוקר על ידי תושבים חרדים בצורה אלימה, נפגע ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. זהו מקרה חמור מאוד. אנו מאחלים לעובד שנפגע בריאות והחלמה מהירה ומקווים שמשטרת ישראל תמצה את הדין עם התוקפים".

"זה היה לינץ'. ראיתי את המוות בעיניים. רק רציתי לאבד את ההכרה ולמות כדי שכל זה יהיה מאחוריי" סיפר אתמול הרצל ל-ynet. "הם פשוט ביצעו בי לינץ'. לא עניין אותם שיש לי כיפה על הראש ושאני אדם לא צעיר. הם לא הפסיקו לצעוק 'אנחנו יותר גרועים מעזה'. רציתי כבר למות כי לא יכולתי לסבול את הכאבים. אמרתי לעצמי שעדיף שאני אמות, חשתי מושפל. התייחסו אליי כאילו אני מחבל. ואני יהודי חובש כיפה לא פחות מהם. הם גם שברו את הרכב, ניפצו את השמשות, המראות, פינצ'רו את הגלגלים ועקרו דברים מהרכב".

המשטרה בוחנת עדיין מי עומד מאחורי גל הפריצות, ובין השאר נבחן החשד שהחשוד היה מעורב בגל הפריצות. במקביל, המשטרה בודקת וחוקרת מי היו אותם אלו שהיכו אותו.
קריית צאנז פריצה לבתים מכות מי נתניה חסידים היכו גנב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד