י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביוזמת בן צור: הוגדלו קצבאות ילדים סוכרתיים

בעקבות הצעת החוק של ח"כ יואב בן צור, אושרה תקנה חדשה לפיה הקצבה לילדים סוכרתיים תוענק עד גיל 18, במקום עד גיל 10

בן צור. צילום: פלאש 90
בן צור. צילום: פלאש 90

בעקבות הצעת החוק של ח"כ ויו"ר סיעת ש"ס, יואב בן צור, אושרה תקנה חדשה לפיה הקצבה לילדים סוכרתיים תוענק עד גיל 18, במקום עד גיל 10 כפי שניתן עד כה.

לפני כחצי שנה הציע ח"כ יואב בן צור, תיקון להצעת חוק, לפיה קצבה לילדים סוכרתיים תינתן עד גיל 18 במקום עד גיל 10.

ההחלטה בדבר תשלום לילד נכה הסובל מסוכרת נעורים קבועה בתקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה), התש"ע–2010. ההגדרה כוללת ילדים עד גיל 18, אולם ההחלטה בדבר תשלום לילדים חולים עד גיל 10 הינה נוהל אשר השתרש בשל מאפייני ההגבלות הקבועות בתקנות. מטרת הצעה זאת היא לעשות צדק עם אוכלוסייה המונה כשלושת אלפים ילדים החולים בסוכרת נעורים, ואשר עם הגיעם לגיל עשר המחלה והנכות על תופעותיה אינן נעלמות אך תשלום קצבת הנכות נפסק, דבר המצריך הוצאה ניכרת ללא תמיכה מצד ההורים ובני המשפחה הקרובה, בסיוע לרווחת הנער או הנערה החולים.

בעקבות הצעת החוק, החל הליך משא ומתן עם נציגי הביטוח הלאומי ולאחרונה סוכם במסגרת דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות כי התקנות של הביטוח הלאומי ישונו תוך 30 יום, כך שהורים לילדים סוכרתיים יקבלו את הקצבה עד שהילדים יגיעו לגיל 18.

לדברי ח"כ יואב בן צור: "אני רואה בעשייה החברתית למען רווחת ילדים סוכרתיים והוריהם חשיבות רבה, ההתמודדות עם מחלה כרונית כמו הסוכרת מצריכה טיפול מתמיד, דורשת משאבים וראוי שביטוח לאומי שמטרתו להגן על אזרחי המדינה במישור הכלכלי יסייע להורים לילדים סוכרתיים".
בן צור ילדים סוכרתיים תקציב רווחת הורים סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד