א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרשת התחפושות: מנהל הת"ת מכחיש

מנהל ת"ת 'תורת יעקב' בבני ברק מכחיש כי הורה לא להתחפש לגר"ע יוסף: "מעולם לא דיברנו על מה להתחפש"

תחפושת הרב עובדיה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
תחפושת הרב עובדיה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הפרסום שחולל סערה אמש (ב) כי מנהל ת"ת 'תורת יעקב' בבני ברק, אברהם תורג'מן, הורה לתלמידים שלא להתחפש לדמותו של הגר"ע יוסף זצ"ל בפורים, מאחר ומדובר בת"ת השייך לזרם 'מרביצי' - היום מגיעה ההכחשה.

במכתב שמפרסם מנהל הת"ת הוא מצהיר: "אני משתומם ושואל את עצמי מי המציא נושא כל כך מוזר כאשר בחיידר מעולם לא דברנו על מה להתחפש".

אמש, בעקבות הפרסום, תקף ח"כ יגאל גואטה בפייסבוק את הוראת מנהל התלמוד תורה וכתב: "אני המום ומזועזע, ומביע שאט נפש על הדברים ששמעתי על אותו מנהל ספרדי של תלמוד תורה ספרדי, הקורא לעצמו מנהל חינוכי. ומקווה מאוד שהדברים אינם נכונים, ואם ח"ו דברים נכונים אלו, מצפה אני ממנו להתנצל לאלתר.

"וביום בהיר קמים להם קומץ של אנשים זבובים קצוצי כנפיים מול נשרים גדולים בשמיים שרדפו את מרן בחייו החל בביזוי ספריו וכלה ברמיסת כבודו (על אף שבגלוי שרפו את ספריו, במחשכים ובארונות ביתם היה ניתן למצוא את כל אוצרותיו) והעזו פניהם להחדיר בילדי תשב"ר את שנאתם עד כדי איסור לבישת תחפושת המסמלת את גדלותו של מרן, והכאב הגדול יותר הוא הדימוי לאיסור גלימת מרן כאיסור מדי שוטר או חייל. מעניין מאוד אם ילד אחד יתחפש לחייל ואחד למרן מי יושהה מהלימודים, אני חושב שהתשובה ברורה והכתובת נמצאת על הקיר.וכבר הקדימו חכמינו ז"ל מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו".

גורם המקורב לתלמוד תורה הגיב לקול חי: "כל זה לא בא להוריד ולו במקצת מגדולתו של הגר"ע יוסף ח"ו. בדיוק כמו שבתלמוד תורה ספרדי לא יהיו תמונות של הרב שך, כי לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים הגדלים בחממה".



תחפושת הרב עובדיה יגאל גואטה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד