כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הגרש בעדני: יש יותר בני ישיבות ספרדים מאשר אשכנזים"

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני בכנס של 'מעיין החינוך התורני': "מספר בני הישיבות הספרדים גדול ב-5% מהאשכנזים"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

אות מנהלי מוסדות של מעיין החינוך התורני "בני יוסף" התכנסו לימי עיון וגיבוש במלון כינר שבצפון. בהשתתפותם של חברי מועצת חכמי התורה, ראשי ההנהלה הרוחנית של הרשת, יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי וחברי כנסת.

הגר"ש בעדני, הרחיב בדבריו על הגידול המבורך של ציבור בני התורה הספרדים, ותלה זאת בהתפתחות הת"תים של רשת החינוך, אודות לפועלו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שמסר את נפשו למען הקמת הרשת.

"הגיעו אלינו דיווחים מוועד הישיבות שמספרם של בני הישיבות הספרדים גדול ב-5% מאחינו האשכנזים. תלמודי התורה של רשת החינוך, זו החזרת העטרה ליושנה". סיים הגר"ש.

הגר"ד יוסף הזהיר מפני התערבות של גורמים חיצונים ורוח זרה בתוכניות הלימוד של הרשת: "גם אצלינו מלמדים לימודי חול ברמה גבוהה וזה חשוב, אך הניחו לנו ואל תתערבו לנו בתכנים. זהו בציפור נפשנו ולא נתפשר על כך".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, מנה את ההישגים הרבים של רשת החינוך מאז כניסתה של ש"ס לממשלה: "כל העמל שלנו. ההישגים בהסכם הקואליציוני ובתקציב זה אך ורק למען צמיחתה של רשת החינוך. יש בידינו את כל הכלים ואת כל המשאבים ועליכם לנצל זאת", קרא למנהלי המוסדות.

דרעי שיבח את מנכ"ל הרשת חיים ביטון, שמאז נטל לידיו את שרביט הניהול, הביא למהפכה של ממש, תוך שהוא מציב בפני המנהלים שלושה יעדים: איגוד של כל המוסדות הספרדים תחת רשת החינוך ושדרוג תוכנית לימודים אחידה, רישום מאסיבי בפריפריה ובערי השדה, והקמת מאה מוסדות קירוב והצלה".

צילום: יעקב כהן




































הגרש בעדני הגרד יוסף מעיין החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד