כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מטייחים אותנו: העדה האתיופית מפגינה

בני העדה האצתיופית הפגינו מול המטה הארצי, כמחאה על סגירת תיק החקירה בעניינו של יוסף סלמסה ז"ל

אילוסטרציה. צילום: פלאש90
אילוסטרציה. צילום: פלאש90

האתיופים מפגינים: כביש 1 בסמוך למטה הארצי של המשטרה בירושלים, נחסם לתנועה לסירוגין, בעקבות הפגנה של יוצאי אתיופיה, כמחאה על מה שהם מגדירים כאלימות משטרתית נגדם. שמונה מפגינים נעצרו.

מול המטה הארצי בירושלים התקיימה הפגנה מתוכננת של בני העדה האתיופית על רקע סגירת תיק החקירה בעניינו של יוסף סלמסה ז"ל. כוח משטרה במקום מסייע בהזרמת התנועה.

עד כה, נעצרו שמונה מפגינים, החשודים בהתפרעות, חסימת כבישים והשלכת בקבוקים לעבר השוטרים.

היתר הועלו על ידי כוחות המשטרה למדרכות. כביש חיים בר לב נפתח לתנועה בשני הכיוונים. גם תנועת הרכבת הקלה מתנהלת כסדרה בשני הכיוונים.

המשטרה מדגישה כי כל מחאה באשר היא, צריכה להתבצע על פי דין וחוק וזאת על ידי הסדרת האירוע ותאומו באופן מלא בין מארגני המחאה לבין גורמי המשטרה.

"משטרת ירושלים מאפשרת את קיום המחאה במגבלות החוק בלבד ומדגישה כי במידה והמחאה תגלוש לתחום האסור באופן שמופרת נקודת האיזון בין זכות המפגינים לבין פגיעה בפועל בציבור הרחב, המשטרה תאלץ לפזרה".

יחד עם זאת קוראים במשטרה למנהיגות העדה והמשתתפים לגלות איפוק, אחריות ולהישמע להנחיות השוטרים.

יוסף סלמסה ז"ל בן 22, מסמלי המחאה של יוצאי אתיופיה, נמצא ביולי 2014 כשהוא ללא רוח חיים במחצבת בנימינה. ארבעה חודשים קודם לכן, במרץ 2014 הותקף סלמסה על ידי שני שוטרים בזכרון יעקב עם אקדח טייזר לאחר שנחשד בפריצה.

הוא נעצר, אך מעולם לא נחקר ולא הואשם בדבר. סלמסה נמצא אזוק בידיו וברגליו, שוכב על הרצפה שמחוץ לתחנת משטרת זכרון יעקב, מטושטש. הוא פונה לבית החולים ושוחרר לביתו לאחר מספר שעות.

בעקבות הארוע, סלמסה שקע בדיכאון ומשפחתו הגישה תלונה במח"ש (מחלקה לחקירת שוטרים). במשך תקופה ארוכה חקרה המחלקה לחקירת שוטרים את התנהלות השוטרים, וזו קבעה כי אין היבטים פליליים בהתנהלותם והם צריכים להיות מטופלים בהיבט המשמעתי בשל שקרים שנמצאו בגרסתם. לאחר מכן, החלה לטענת המשפחה מסכת התעללויות שגרמה לו לשקוע בדיכאון עמוק שהוביל בסופו של דבר אל מותו.
יוסף סלמסה הפגנת אתיופים בית החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד