כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אריה קינג קורא למיכאל מלכיאלי לספר את האמת על פרשת חילולי השבת

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג תוקף בראיון ל'בחדרי חרדים', את מיכאל מלכיאלי מש"ס: "הוזהרתי מראש שהוא ייעדר, אני יודע מי נתן לו את ההוראה ואם הוא לא חושף אותו - הוא לא ראוי להיות איש ציבור"

אריה קינג. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
אריה קינג. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

סערת חילולי השבת בירושלים: "אני יודע מי נתן למלכיאלי את ההוראה להיעדר מההצבעה על מתחם התחנה, אני קורא לו לחשוף זאת בציבור", כך אומר הערב (ג') חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג.

חבר מועצת העיר אריה קינג, בראיון ל'בחדרי חרדים', מסביר מה התחולל היום בוועדה המחוזית, וחוזר להצבעה בוועדה המקומית בשבוע שעבר, ממנה נעדר חבר המועצה מטעם ש"ס מיכאל מלכיאלי.

בדבריו המסעירים, אותם אף אמר הערב במהדורה המרכזית בקול-חי, אין לו ספק כי מלכיאלי קיבל הוראה מגבוה להיעדר מהוועדה, אך מסרב לנקוב בשמו של האדם שנתן לו את ההוראה.

• היום עבר בוועדה המחוזית האישור למתחם התחנה שמגביר את חילולי השבת, כאחד הלוחמים בנושא, כיצד תסכם את הדיון?

"היום ייחקק בהיסטוריה של עיריית ירושלים, שסיעת ש"ס היא זו שפתחה פתח ופרצה את הסטטוס קוו לכיוון של חילולי השבת במרחב הציבורי בירושלים. עצוב מאוד".

• מה אתה יכול לומר לנו על הוועדה עצמה?

"אף נציג של ש"ס לא טרח לצעוד 200 מטר מלשכתו בעיריית ירושלים לוועדה המחוזית".

• אני מדבר על הדיון בוועדה המקומית.

"בוועדה המקומית מה שקרה, מה שעיניי ראו ואוזניי שמעו, שאני נכנסתי לעירייה ראיתי את כל חברי הוועדה מגיעים אחד אחד כולל מיכאל מלכיאלי עם עוזרו מר היימן.

"כעבור רבע שעה יצאתי מחוץ לאולם וקיבלתי שיחת טלפון שאמרה לי אריה מלכיאלי הולך להבריז ולהיעדר מההצבעה, אמרתי 'לא יכול להיות ראיתי אותו'. הוא אומר לי 'אריה, הוא לא יגיע, הוא קיבל הוראה'.

"ישר רצתי בחזרה לאולם הוועדה ראיתי שכולם שם והצטרף גם קלמנוביץ'. אמרתי לכולם 'נפל דבר מלכיאלי לא מתכוון להגיע'. עוזרו שהיה שם צעק עלי והתכחש ואמר לי 'מה פתאום הוא הלך רגע הוא בבניין'. יצאתי וחיפשתי אותו בכל משרדי ולשכות חברי המועצה של ש"ס. ובכל החדרים לא היה חבר מועצה אפילו אחד, לא צביקה כהן, לא סבן, אבל לפחות את חבר הועדה מלכיאלי וממלא מקומו ציפיתי שהם יהיו ולא היו. הטלפון של מלכיאלי נדם והיה מנותק, הוא לא ענה לשיחות לא לעוזרו ולא לחברי המועצה האחרים, וכעבור 40 דקות לצערנו הרב נפל דבר והתכנית אושרה".





• מה עומד מאחורי ההיעדרות שלו?

"ממה שאני יודע ולא אגיד את כל מה שאני יודע, כפי שידעתי שהוא הולך להיעדר לפני כולם, וכפי שידעתי כבר אתמול בערב שרוצים לפטר את שלושת חברי המועצה של ש"ס הנפלאים בעיריית ירושלים. הם נפלאים רק שמישהו כופה עליהם לפעמים כל מיני החלטות. אז אני גם אומר עכשיו אני יודע בדיוק מה קרה ואני קורא למיכאל מלכיאלי לומר את האמת לציבור - מי נתן לך את ההוראה לעזוב את חדר הוועדה המקומית. אם אתה לא מסוגל להיישיר מבט לעיני הציבור שבחר בך ולהגיד מי אמר לך לעזוב, אתה גם לא ראוי להיות נבחר ציבור, כי ההחלטה שלו הייתה בניגוד למה שהציבור ששלח אותו, הציבור הספרדי הדתי והמסורתי שהולך לפי מועצת חכמי התורה של ש"ס לא היה חולם שנציגו הוא זה שיכשיר את חילול השבת הזה וזה מה שקרה, וכל עוד לא יעשה את זה אין לי ברירה אלא לתקוף אותו, עד שלא יודה ויגיד מי נתן לו את ההוראה.

"אני יודע מי נתן וקשה לו להגיד את זה כי זה יפתח תיבת פנדורה. אני קורא לזה כבר פרשיית הולידיי, כמו פרשיית הולילנד פרשיית יום הקודש, ואני חושב שיבוא יום וזה ייצא החוצה הדברים האלה בסוף ייחשפו".

• אתה יכול לספר מי זה?

"אני לא אגיד את השם, רבים יודעים את השם אבל אני אשמח מאוד לעבור על פלט השיחות הנכנסות של מיכאל מלכיאלי באותו יום בשעות הבוקר, ואני חושב שאם זה ייחשף הכל ייוודע לכולם".
מיכאל מלכיאלי אריה קינג אריה דרעי ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד