כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תקרית קלנדיה: מפקדי החיילים נענשו

בעקבות התקרית בה שני חיילים נקלעו בטעות למחנה הפליטים קלנדיה נענשו שורה של מפקדים • שבחים לחיילים

מחנה הפליטים קלנדיה
מחנה הפליטים קלנדיה

שבח לחיילים, נזיפה לקצינים: בעקבות התקרית החמורה אמש (ב') בה שני חיילי יחידת 'עוקץ', נכנסו בטעות לקלנדיה, הוחלט בצה"ל להעניש שורה של קצינים.

לאחר תחקיר מקיף על האירוע בו נכנסו שני חיילים מיחידת עוקץ למחנה הפליטים קלנדיה, והותקפו על ידי המקומיים, דבר שגרר כניסת כוחות גדולים על מנת לחלצם, הוחלט על שורת צעדי ענישה נגד המפקדים.

המפקדים נענשו בכך שלא חידדו ושמרו דיים על תדרוך פקודיהם לקראת הנסיעה באזור המסוכן.

מפקד יחידת 'עוקץ' יקבל הערה פיקודית. כך גם מפקד הפלוגה יקבל הערה פיקודית. סגן מפקד הפלוגה נשפט לעונש מחבוש על תנאי. מפקד המחלקה הודח מתפקידו ונשפט לעונש מחבוש של שבעה ימים.


התקרית בקלנדיה. צילום: דו"צ

ומה עם החיילים עצמם, שסמכו על אפליקציית waze שהכניסה אותם לאיזור המסוכן? דווקא אותם שיבח התחקיר, על אופן התנהלותם עם תחילת ההתקהלות סביבם.




רכב של יחידת עוקץ ובו שני החיילים, שהתגייסו רק לפני מספר חודשים לצה"ל, הותקף באבנים, בלוקים ובקבוקי תבערה בסמוך לשעה 22:50, והם הצליחו להיחלץ כל אחד מהם בנפרד. לאחר שעזבו את הרכב, הוא הועלה באש ונשרף.

כוחות גדולים של אנשי צה"ל שב"כ וכוחות מיוחדים הוקפצו למקום, מחשש לחיי החיילים. לאחר זמן מה נוצר קשר עם אחד החיילים שחולץ, ובמשך שעה ארוכה התנהלו חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים במסגרת החיפושים אחרי החייל השני. רק לאחר בשעה 23:45 לערך, אותר החייל השני והוא חולץ. ,
מחנה פליטים חיילי צהל הערה פיקודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד