י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי: מעדיף פועל ערבי על פועל אחר

יו"ר ש"ס הופיע בפני ועדת הפנים, סקר את פעילות משרדו, והסביר את עמדתו בנוגע לאי הריסת בתים לא חוקיים במגזר הערבי

יו"ר ש"ס דרעי, צילום: פלאש90
יו"ר ש"ס דרעי, צילום: פלאש90

שר הפנים אריה דרעי הופיע היום (ד') בפני וועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, לסקירה על פעילות משרדו, התייחס לעובדים הערבים בישראל ואמר כי הוא מעדיף אותם מאשר עובדים ממקומות אחרים.

דרעי הודיע גם כי כל ראשי הרשויות הערביות הסכימו על הקפאת הריסתם של בתים לא חוקיים, תמורת התחייבות שלא יבנו עוד בתים לא חוקיים עד להסדרת הנושא.


דרעי בועדה

לדברי דרעי - "אני ככלל תומך בעמדה של מערכת הביטחון ושל ראש הממשלה ושר האוצר לתת כמה שיותר רישיונות של עובדים פלסטינים. אני חושב שעדיף אותם מעובדים ממקומות אחרים. כך עובד פלסטיני שמפרנס את משפחתו, אני חושב שזה דבר טוב, וגם הסטטיסטיקה מראה שבכל הגל טרור הזה בחודשים האחרונים חוץ מאחד בתל אביב, לא היה לנו עסק עם מי שקיבל היתר עבודה".

דרעי אמר עוד - "יש היום במגזר הערבי 50,000 בתים לא חוקיים, חלקם עם צווי הריסה. אנו פועלים להסדרת הנושא ובמקביל מעודדים ערים מצטיינות, וגם נותנים תוספת תקציב לכל הרשויות הערביות. חבל על כל יום, אנו פועלים ומבצעים ולא ממתינים שהממשלה תסכם את הנושא בקרוב".

כשאמר השר דרעי שהמדינה הורסת מספר מועט מאד של בתים, העיר ח"כ טלב אבו ערר - "1000 בתים זה מעט?" השר דרעי השיב: "זה לא בתים. בנגב מדובר בסככות ומתקנים חקלאיים".

על התחייבות ראשי הרשויות הערביות שלא ייבנו בנייה לא חוקית, העיר ח"כ דוד ביטן: "הם לא יכולים להתחייב על כך. בשם מי? ואם תהיה בנייה, אז מה? זו התחייבות סרק, לגלגל עיניים. אני לא בעד הריסה". יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם אמר כי - "במסגרת חוק ההסדרים הסדרנו את כל תכניות המתאר במגזר הערבי. כל העבירות הוכשרו, בתנאי שמעתה כל עבירת בנייה תטופל".
אריה דרעי המגזר הערבי דרעי והערבים מבנים לא חוקיים פועל ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד