כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הכירו את בתו היהודיה והדתיה של דונלד טראמפ

למועמד המוביל לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, יש בת שעברה גיור כהלכה, ומקיימת אורח חיים דתי • וזה לא הכל

טראממפ, גאה בביתו
טראממפ, גאה בביתו

המרוץ לנשיאות ארצות הברית בשיאו. דונלד טראמפ, אחד המתמודדים הדרמטיים במרוץ – מספק פרטים מעניינים על חייו, ביניהם העובדה הידועה מזה מספר שנים, הלא היא בתו היהודיה.

איוונקה טראמפ חייתה את שני העשורים הראשונים של חייה כבת תפנוקים עשירה, בת לאיש אמריקני עשיר, בעל חברת נדל"ן גדולה מאוד. אביה, דונלד טראמפ, המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, לא חלם שבתו תהיה יהודייה.

טראמפ הצעירה, ובשמה היהודי - יעל, התגיירה לפני כשבע שנים, זאת לאחר שביקשה לשאת בעל יהודי, ג'ארד קושנר, מנהל בכיר בקושנר קומפניז – חברה של משפחתו המיליונרית, היהודית, מניו ג'רזי.




איוונקה יעל טראמפ - צילום: ויקיפדיה

מבלי שנתנה לאי מי להשפיע על בחירתה, היא החלה בתהליך התקרבות לקהילה היהודית בניו יורק, ואף הפכה לחברה בקהילה היהודית שם. היא עברה תהליך גיור מן המניין בבית דין אורתודוכסי, וטקס החתונה, כדת משה וישראל, נערך בניו ג'רזי, ונוהל כמובן בידי רב קהילה מקומי.

איוונקה יעל טראמפ, לא הסתפקה בגיור כלפי חוץ, רק כדי לקבל אישור נישואין לאדם יהודי, היא באמת לקחה על עצמה עול מצוות משמעותיות והחלה לקיים אותן, כמו יהודייה מן המניין.

היא רשמה לזכותה קיום מצוות מהותיות כגון שבת וכשרות, וכפי שהצהירה בראיונות לתקשורת: "אני מוצאת שהיהדות יוצרת בסיס מצוין לחיבור המשפחתי". היא הבהירה שאינם משתמשים בטלפון בשבת. בחגי תשרי היא נצפתה עם בעלה ובנם הפעוט, בעת טיול משפחתי, כשהם אוחזים בידיהם לולב ואתרוג. "אני די אדוקים", סיפרה אז בראיון למגזין "ווג". "אני מודרנית, אבל גם אדם מסורתי מאוד".

לבני הזוג נולדו עד כה שלושה ילדים, והם זוכים לחיבה רבה מצד הסב, דונלד טראמפ, שמצדו, לא ניסה להסתיר את עובדת גיורה של בתו, וכי יש לו נכדים יהודים. כפי שהצהיר בעבר לתקשורת, אמר כי על אף העובדה שלא תכנן שתהיה לו בת יהודייה, הוא שמח שזה קרה ומתגאה בה.

טראמפ אף העלה לרשת החברתית טוויטר, ציוץ בו מופיעה נכדתו לצד בתו, במטבח הביתי, כשהוא מצהיר על ההכנות לקראת סעודת יום השישי – לקבלת השבת.

מלבד היותה סגנית אביה בתאגיד הענק שלו, הקימה טראמפ-קושנר, בשנת 2010, מותג אופנה על שמה, וכן ליין "תכשיטי איוונקה טראמפ". בין הפריטים במותג האופנה שלה, תכשיטי יוקרה, חגורות, תיקים, משקפי שמש, בשמים והאהבה הגדולה ביותר שלה: נעלי עקב גבוהים.

טראמפ, שנחשבה במשך שנים לאייקון אופנה, הפכה מהר מאוד למותג בינלאומי, וכבר בשנת 2011 הגיעה לישראל, כשהיא מתמודדת מול מותגי אופנה ותיקים ברחבי העולם, ואביזרי האופנה שלה נמכרים ברחבי ארצות הברית וכן באסיה ובמזרח התיכון. בישראל, נעים מחירי נעלי המותג ב-499-799 שקלים, תיקים ב-499-999 שקלים, משקפי שמש ב-999-1,499 שקלים, ועוד.



מסייעת לאביה במירוץ לנשיאות. צילום: ויקיפדיה

איוונקה יעל טראמפ-קושנר, נולדה במנהטן ב-30 באוקטובר 1981, להוריה, דונלד ואיוונה טראמפ. בין היתר, למדה בבית הספר וורטון, השייך לאוניברסיטת פנסילבניה, על בוגריו נמנה גם אביה, וסיימה עם תואר בכלכלה, מה שהוביל אותה להצטרף לעסקי המשפחה ולעמוד לצד אביה, כאמור, כסגנית בתאגיד הענק שלו. בשנת 2009 נישאה לג'ארד קושנר לאחר שהתגיירה. היא חברתה הטובה של צ'לסי קלינטון, בתה של המתמודדת מטעם המפלגה הדמוקרטית.

ההורים מתחרים ביניהם על תואר הנשיאות, בעוד הבנות חברות טובות עד כדי כך שבשנת 2013 תרמה טראמפ כסף לקמפיין של קלינטון. נכון לבחירות אלו, כל אחת עומדת לצד ההורה המתמודד שלה. איוונקה תומכת באביה ואף משתתפת עמו בתוכנית טלוויזיונית.

כבר בהיותה כבת 24 שנים בלבד, דורגה טראמפ הצעירה כאחת מ-10 היורשות העשירות ביותר בעולם לפי מגזין פורבס. בשנת 2012 היא זכתה בפרס הבחירות מדרגה ראשונה לאשת העסקים של השנה.

דונלד טראמפ איוונקה טראמפ המירוץ לנשיאות ארצות הברית רפובליקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד