כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עידן הגזרות נמשך: האוצר קיצץ תקציב הישיבות בכ-8%

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': בלי שום הסבר מניח את הדעת ובניגוד גמור להסכם הקואליציוני, החליט האוצר לערוך שני קיצוצים ברצף בתקציב הישיבות והכוללים מתחילת 2016, כך שתקציב בחור ישיבה ירד מ-477 ש"ח ל-440 ש"ח בלבד

בחורי ישיבה. צילום ארכיון: שוקי לרר
בחורי ישיבה. צילום ארכיון: שוקי לרר

חשבתם שממשלת לפיד וגזירותיו עברה מהעולם ובמוסדות התורה שוב לא ייאלצו להיאבק על תקציביהם - המובטחים להם מכוח ההסכם הקואליציוני? מסתבר שבאוצר הפקידים לא התחלפו, והנסיונות להמשיך ולפגוע בעולם התורה נמשכים גם הם.

משרד האוצר מסרב להעביר לישיבות ולכוללים את הסכום המלא של תקציביהן כפי שהיה בשנת 2012 וכפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי תחילה האוצר התנער מהעובדה שהייתה מוסכמת בשנה שעברה כי ערך הנקודה לתקצוב בחור ישיבה עומד על 477 שקלים (אברך מקבל תקציב לפי 1.8 נקודות).

האוצר הוריד את הסוכם בתחילת שנת 2016 ל-460 שקלים בלבד לנקודה, בטענה שזה ערך הנקודה שהיה נהוג בשנת 2012. כעת הודיע האוצר שבחודש מרץ תקציב הישיבות יעמוד על חישוב של 440 ש"ח בלבד לנקודה, כאשר הטענה כעת היא, שמכיוון שנכנס לישיבות גם תקציב מוגדל לתלמידי חו"ל, אין לאוצר מספיק כסף.

גורם ביהדות התורה אומר הערב (ד) לבחדרי חרדים כי מדובר בהפרה חמורה של ההסכם הקואליציוני, ויהדות התורה לא תעבור על כך לסדר היום.

לדברי הגורם מתנהלים מגעים מול משרד האוצר - אשר נכון להיום מתעקש שלא לעמוד בסיכום הקואליציוני לפיו השווי לנקודה יעמוד על 477 שקלים, כפי שהיה בשנת 2012 טרם קיצוצי ממשלת לפיד., ,
ממשלת לפיד תקציב קיצוץ נקודה בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד