כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

100 בחורי ישיבה יעשו שירות לאומי בחו"ל

המדינה תפקח על הבחורים במגוון אמצעים, ובין השאר באמצעות תוכנת 'סקייפ', ואחראי שיטוס לחו"ל

חרדים בלשכת הגיוס. צילום ארכיון
חרדים בלשכת הגיוס. צילום ארכיון

הוועדה המשותפת של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אישרה היום (ד) פה אחד תקנות שהגיש לה שר החקלאות אורי אריאל, האמון גם על השירות הלאומי-אזרחי. התקנות מסדירות שירות לאומי-אזרחי המתבצע על ידי בוגרי ישיבות בחו"ל. שירות זה נקבע במסגרת חוק השוויון בנטל, ועל פיו ישרתו בחו"ל עד 100 בוגרי ישיבות, אשר יעסקו במסגרתו בעידוד עלייה לישראל וסיוע לאזרחים ישראלים השוהים בחו"ל, כולל במצבי חירום. השירות לא יתבצע בצפון אמריקה או במערב אירופה.

התקנות שאישרה הוועדה היום מאפשרות לפקח על המשרתים במדינות זרות ועל ביצוע משימותיהם במגוון אמצעים, בהם שיחות "סקייפ". כמו כן יתאפשר לממונה על שירות בחו"ל לטוס או לשלוח נציג מטעמו כדי לוודא שהשליח מבצע את תפקידו וכי הוא מקבל את הזכויות המגיעות לו (שיכון, הוצאות נסיעה, דמי כלכלה, אמצעי חימום וכו'). השליח יוכל להיות עובד מדינה, כולל נציגי משרד החוץ השוהים במדינה הזרה. יועץ שר החקלאות, אבי מאיר, טען כי נסיעה לצורך פיקוח היא "בזבוז כספי ציבור", אולם חברי הכנסת דרשו פיקוח פיזי על תנאיו של המשרת.

לדרישת יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, האחראי על המשרת יעביר לממונה דיווח על עמידת המשרת בחובותיו ועל הבטחת זכויותיו כל שלושה חודשים, ותצהיר בנדון כל חצי שנה.

עוד נקבע כי המשרת יעבור הכשרות מקצועיות במהלך השירות, כולל על ידי משרד החוץ. בנוסף, גוף המבקש לקבל אישור להפעיל שירות לאומי-אזרחי של בוגרי ישיבות במדינות זרות, יידרש לאפשר למשרת לשמור על אורח חיים חרדי ולא יפגע במעמדה או שילובה של אישה.
בחורי ישיבות שירות לאומי סקייפ חו''ל אורח חיים חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד