י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הכרעת הרב חיים קנייבסקי: הרב שיכריע בענייני הכותל הרפורמי - הרב אביגדור נבנצאל

פרסום ראשון ב'בחדרי': בעקבות סערת הכותל הרפורמי פנה רב הכותל לגר"ח קנייבסקי, שהורה לו להמשיך ולהתייעץ בנושאי שריד בית מקדשנו עם רבה של העיר העתיקה הגר"א נבנצאל במקביל, המדינה הגישה תשובתה לבג"ץ בעתירת נשות הכותל

הגר"ח קנייבסקי והגר"א נבנצאל. עיבוד: בחדרי חרדים
הגר"ח קנייבסקי והגר"א נבנצאל. עיבוד: בחדרי חרדים

'בחדרי חרדים' חושף: דרך המאבק שניהל רב הכותל הגר"ש רבינוביץ' במתווה הרפורמי וההסכמות שהגיע אליהן בהוראתו ובגיבויו של רבה של העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצאל - נעשו בהכוונתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי.

במכתב המתפרסם כאן לראשונה, פונה הרב רבינוביץ' לגר"ח בשאלה "אבקש לברר אצל כת"ר שליט"א את מי ראוי לשאול את דבר ה' בעניינים הנוגעים להנהגה על ידי שריד בית מקדשנו בשאלות פרטיות וציבוריות".

תשובת הגר"ח ברורה וקצרה: "את ר' אביגדור נבנצאל נ"י", כאשר הגר"ח אף מצרף את חתימתו בסמוך.

הגאון הרב נבנצאל משמש רבה של ירושלים העתיקה שבין החומות, יותר מארבעים שנה. כיוון שכך סוגיות רבות בעניין הכותל, הגיעו לפתחו, ובכל השנים הביע דעתו בגאון, כשגדולי ישראל סומכים את ידם על הכרעותיו ועל יציאותיו למאבקים שונים. יצויין כי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, גם העביר לשולחנו פניות רבות שהגיעו בעניין הכותל.

כך גם נוהג רב הכותל בסוגיות הלכתיות שונות, ובפרט בפרשיית הרפורמים ונשות הכותל, לקבל הכרעת הרב נבנצל.

כזכור, ביום חמישי שעבר חשף 'בחדרי' את מכתב החיזוק שהעניק רבה של העיר העתיקה לרב הכותל. "על הרבנות הראשית לחזק את ידי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, אשר אני מעיד עליו שבמשך שנים עושה עבודת קודש בחוכמה ובתבונה כנגד עוקרי הדת ומחלליה באחריות עצומה ובהתיעצות עם גדולי ישראל. ואני סומך עליו בכל ליבי בעבודתו לשמור על שריד בית מקדשינו שינהגו בו בקדושה ובטהרה ואשריו ואשרי חלקו".

בנוסף, בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים', הסביר הרב נבנצאל את תמיכתו במה שמכונה 'הכותל הרפורמי': "התייעצו איתי וההסכם אכן היה על דעתי. הסיבה שתמכתי בפשרה זה מחוסד ברירה מפני שחרב הבג"צ מונפת עלינו. אני נגד כל דריסת רגל של הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל, אבל קשה להילחם נגד הבג"צ שתומך בהם".



הרב נבנצאל הכותל הרפורמי הרב חיים קנייבסקי הרב רבינוביץ מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד