ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המדינה לבג"ץ: דחו הדיון בעתירת נשות הכותל ב-90 יום

פרסום ראשון ב'בחדרי': תשובת פרקליטות המדינה לבג"ץ בעתירתן של נשות הכותל לאפשר להן להכניס ספר תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל • הפרקליטות מבקשת להמתין 90 יום ומנמקת זאת במתווה המתגבש לפתרון ב'כותל הרפורמי'

המדינה לבג"ץ: דחו הדיון בעתירת נשות הכותל ב-90 יום

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': פרקליטות המדינה הגישה לבג"ץ את תשובתה בעתירה של קבוצה מנשות הכותל, בדרישתן להתיר להן להכניס ספר תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל ולחילופין לתת להן להשתמש בספרי התורה הקיימים במקום.

כזכור, ביום 29.11.15 הגיש מרכז צדק לנשים עתירה לבג"ץ בשם ארבע עותרות, וכן תביעה אזרחית לבית משפט השלום בירושלים. בעתירה דרשו העותרים כי הרב שמואל רבינוביץ', הממונה על הכותל המערבי, יפסיק את מדיניות האפליה שהוא מנהיג ברחבת הכותל ויתן לנשים להתפלל עם ספרי התורה שעומדים ברחבת הכותל ומיועדים לשימוש הציבור כולו. כמו כן הן עתרו לביטול נוהל "הכנסת ספרי תורה לכותל המערבי" האוסר על הכנסת ספרי תורה פרטיים לרחבת הכותל.

בתשובה לבית המשפט שהגישה פרקליטות המדינה בשם שלושה מהמשיבים - הרב שמואל רבינוביץ', המשרד לשירותי דת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוסבר כי אין מקום להכריע בעתירה כעת, וכי "יש לאפשר לממשלת ישראל להשלים את המהלך המקודם על-ידה בעניין סוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי". עו"ד יובל רויטמן, הממונה על ענייני הבג"צים בפרקליטות, הציע לבית המשפט לדחות את ההכרעה ב-90 יום.

בתגובה גם נכתב שראש הממשלה בנימין נתניהו מינה לפני כשלוש שנים צוות מייעץ לסוגייה - על רקע ההתפתחויות בשנים האחרונות, ולפני חודש הובאו בפניו ההמלצות. לפיהן, תקום רחבת תפילה נוספת בחלקו הדרומי של הכותל (מה שהוכתר כ'כותל הרפורמי') ובו תתנהל תפילה על פי תפיסה 'פלורליסטית ושוויונית', כלשון התשובה.

הפרקליטות מבקשת מבג"ץ להמתין עד למימוש המתווה שיתן מענה לנשות הכותל, ולהורות בינתיים להותיר את המצב על כנו - כך שהן תתפללנה בעזרת הנשים שברחבת התפילה הצפונית, אך ללא קריאה בספר תורה ובהתאם למצב הנוכחי.





הכותל הרפורמי נשות הכותל עתירה לבגץ הפרקליטות הרב רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד