י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ועדה משותפת לחרדים ולאוצר תבחן: האם יחטטו לכם בחשבון הבנק

בעקבות התנגדות גפני ודרעי להצעת החוק שתאפשר לרשויות המס גישה לחשבונות בנק - תוקם ועדה בנושא

גפני ודרעי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני ודרעי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מאבק בלימה של חוק רשות המיסים: בימים אלו מקדמים ברשות המיסים הצעת חוק אשר תאפשר להם גישה חופשית לחשבון הבנק של אזרחי ישראל, לטענתם - לצורך בקרה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ושר הפנים אריה דרעי הודיעו כי הם מתנגדים בתוקף לחוק ומדובר בפלישה לפרטיות של האזרחים, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'.

בעקבות ההתנגדות החריפה של גפני ודרעי, שיגר היום (ד) ראש הממשלה בנימין נתניהו בכירים במשרד האוצר לשניים והודיע כי יקים ועדה מיוחדת שתדון בנושא החוק וההתנגדות לו.

בועדה יהיו חברים ראש המטה של השר דרעי עו"ד משה ארבל, יועצו הבכיר של יו"ר ועדת הכספים שמואל ליטוב, משה אשר מרשות המיסים וכן נציג של אגף התקציבים במשרד האוצר.

גורם המעורב בנושא אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי לא ניתן לקדם את החוק המדובר. לדבריו "זו פגיעה חמורה בחופש הפרט והיא תגרום לנזקים קשים באמון הציבור. לא יכול להיות שרשות המיסים תתלבש על האזרח הפשוט ללא כל מעצורים".

עוד הוסיף הגורם ותקף: "מוטב היה שרשות המיסים תשקיע את כל המאמץ בחברות הגדולות, וגם שם בהדרגה עם כללים ופרופורציות".

כזכור, לפני עשרה ימים, פורסם 'בחדרי חרדים' לראשונה כי גפני מנסה למנוע ממס הכנסה לחטט לכם בחשבון הבנק. כפי שנאמר בדיווח אז, רשות המיסים מבקשת להשיג מידע מבנקים ומשאר הגופים הפיננסים, בצורה מרוכזת על קבוצת לקוחות בעלת מאפיינים משותפים, כמו למשל אברכים, או לחילופין עורכי דין. גפני מתנגד נחרצות וניסה לבשל תרגיל למניעת ההצעה.

מה שאמור להדאיג כל אזרח ואזרח, היא העובדה כי דרישת המידע יכולה להיות מופנית גם כלפי חשבונות פרטיים או עסקיים. כך למשל יוכלו ברשות המסים לבקש את כלל חשבונות הבנק של עורכי הדין או רופאים, מלמדים או רבנים, במידה ומבחינתם קבוצה זו למשל נמצאת בדרגת סיכון גבוה של העלמת מס.

אחר הפירסום גיבשו דרעי וגפני עמדתם והודיעו לאוצר, על התנגדותם המוחלטת לקידום החוק. כאמור, בשל כך מונתה כעת ועדה לגיבוש הסכמות.
רשות המיסים משה גפני אריה דרעי התנגדות חשבון בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד