כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מיוחד: הפרצוף של 'הדגלאים' נחשף

שוב סערת זיופים בבית שמש • זיוף ידיעה גם ב'המודיע' • וגם: מי מגלגל תפילין בטבריה ומי במוסקבה?

מיוחד: הפרצוף של 'הדגלאים' נחשף
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בניסיון להתמודד עם האבל הכבד שפקד אותו בתחילת השבוע, בפטירת מורו ורבו הגרח"ש ליבוביץ' זצ"ל, צפה לייבל'ה שוב ושוב בקליפ שהפיקו 'הדגלאים' לציון שנה למעמד הרבבות (מאה אלף, מאה אלף, צועק ללייבל'ה הדגלאי התורן בווטסאפ, ולייבל'ה לא יכול להתעלם) וכליטאי נלהב בכל פעם שהציבור הגיע לשירת 'חיים ושלום' החל לייבל'ה לקפץ ברגש בלתי נשלט.

ומאחר שלייבל'ה הזכיר את הדגלאים, וגם מאחר שהיה שבוע משעמם למדי, דומה שזו ההזדמנות לשים פוקוס על התופעה הלוהטת החדשה שכובשת את המגזר הליטאי כקונטרה של ממש למשיכת הזנבות הנלהבת לא פחות של צעירי 'הפלג הירושלמי' - צעירי דגל. הם נמצאים בכל מקום (גם בווטסאפ) ובכל זמן (שלא תדעו...) מתעדים כל דבר ושולחים זרועות לכל פינה.

והנה נקרתה ללייבל'ה הזדמנות פז כמעט בלתי חוזרת לצוד בתמונה אחת נתח ניכר מהדגלאים הצעירים, ולהציג אותם בשמותם ובתוארם למען יכיר הציבור ויידע - זה הדור הבא של עסקני יהדות ליטא.

היה זה במהלך האירוסין הפנים תנועתיים, בין בתו של סגן ראש העיר בית שמש והמושך בחוטים שמוליק גרינברג, ובין בנו של יוסי גרז, עוזרו לשעבר של ח"כ אברהם רביץ המנוח.

ובתמונה המדוברת, עומדים מימין לשמאל: שלומי פולק, עוזרו של ח"כ משה גפני, דודי זלץ, עוזרו של ח"כ מקלב. משה שיפמן, עוזרו של ח"כ גפני, משה מנוטג, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה בבית שמש, יוסי גרז המחותן דלעיל, שמוליק גרינברג אף הוא מחותן דלעיל, רפי מנת מנכ"ל שארית ישראל. ישראל סילברסטין חבר מועצה ויו"ר סיעת דגל התורה בבית שמש, ישראל גולומב יו"ר רשת הגנים ובנצי ראקוב עוזרו של משה מונטג.

וביושבים מימין לשמאל: שעיה גרנדש מנהל ישיבת מיר ברכפלד, מיכי אלפר חבר מועצת עיריית חיפה ויו"ר דגל התורה בעיר, דוד שפירא נכדו של מרן הגראי"ל, משה גפני ההוא מהכנסת והכספים, יעקב אשר מזכ"ל התנועה וההוא מהנורבגי, קובי רוזנשטיין איש החינוך של 'דגל', מנחם שפירא סגן ראש העיר בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפאלית, צביקי לוי מנכ"ל עיריית מודיעין עילית ויאיר אייפרמן עוזרו של ח"כ מקלב.



ואם חשבתם שלייבל'ה הגזים, מה תגידו על מוישה אבוטבול, ראש העיר הנלהב שהושפע יתר על המידה בשבת האחרונה משר הפנים, לקח לידיו את המיקרופון והחל לזמר בזיוף קל עד בינוני את השיר 'ידעתי', או לפחות משהו דומה לזה. לייבל'ה התענג.



ואם חסר לכם מישהו בתמונה - לא טעיתם: המוני בית ישראל נסעו השבוע מכל קצוות תבל לציונו של רבי אלימלך מליז'ענסק, לרגל יום ההילולה. בין הטסים ראשונה נצפו מתי רוזנצווייג, הדובר הבלתי נלאה של עיריית בית שמש, יחד עם הבולדוזר משה מונטג. לייבל'ה תמיד זוכר לתת פינה של כבוד למתי הבלתי נלאה.

סוף זמן: מטבריה ועד בורו פארק
אבל חוץ מ'דגל' יש סימני חיים באזורים נוספים ביהדות התורה: באחד מימי השבוע צפה לייבל'ה ביו"ר הסיעה החביב, חבר הכנסת מנחם לייזר מוזס, כשהוא מניח תפילין בטבריה. לשאלת לייבל'ה מה מעשיו של מוזס הנ"ל בעיר צפונית שאינה מירון - השיב הויז'ניצאי "באתי לעקוב מקרוב אחר ההתפתחות החרדית של העיר".



ובעוד מוזס בטבריה, השר ליצמן דחה את הלו"ז הצפוף של רוה"מ ונצפה באנטוורפן שבבלגיה. הסיבה: שמחה משפחתית. ליצמן, לא רק שר בריאות מאובטח - אלא גם סבא טוב, מיהר בזמנו הפנוי לחנות המשחקים של שטרולי בכדי לרכוש לנכדים צעצועים מייד אין בלגיה. לייבל'ה גילה כי השר רכש מספר שעונים, בשביל זה כל המהומה?



וגם בזירה המקומית האגודאים מטיילים מסביב לעולם: הראיס הביתרי מאיר רובינשטיין חזר לעיירה של פעם עם קושמיר על ראשו, ויחד עם סוס ועגלה, עדת מעריצים וכמה סטפנים ואיוונים נהנה מכל רגע - קצת לפני חתונה מתוכננת.



ומשם לליז'ענסק - בה נצפה הרל"ש של הממלא מקום של אלעד מוישי רבר מעתיר וזועק 'אדרבה תן בליבנו שנראה כל אחד במעלת חברנו, וכמובן לא חסרונו של אף אחד'. רבר התפלל והתפילות נענו.



ומי שנצפה מניח תפילין לקשישים רוסים, הוא החזן דובל'ה הלר שכבש את מוסקבה. לייבל'ה צפה בהלר מרביץ הופעה מסוג שונה בבית הכנסת 'תפילה למשה' במרכז החסד היהודי שערי צדק בשכונת מארינה רושצה, ומגלגל את חוטי התפילין לקשישים.



ואילו שליח לייבל'ה לברלין, דב אייכלר, הבן של וכוכב רשת בזכות עצמו, נצפה בליל שישי שעבר טרום נסיעתו בפאנל עיתונאים מכובד בהגשת מנדי גרוזמן מ-NRG, ובהשתתפות איש אתר הבית אלי ביתאן, איש ערוץ 2 יאיר שרקי ואיש ערוץ 10 אבישי-התפרקות-בן חיים. בזמן שהדוברים הרהוטים התכתשו על הבמה ונאלצו להתמודד עם שאלותיו המחכימות של איש 'העדה' שמואל חיים פפנהיים, התרווח לו אייכלר לצד היחצ"ן ובעל הצ'ולנט אלי הלמן, וניסה לפתור חידה מורכבת.



ואפרופו ביתאן הנ"ל, שפרסם השבוע טור פלספני מעמיק בענייני תחפושות וספרדים באתר הבית, וזכה לתחפושת פוטושופ משלו. לייבל'ה התמוגג.

איור: עטרה חזן (לייבל'ה מבקש גם משהו יפה ומושקע)


ומאירופה לארה"ב: בלב ליבה של שכונת בורו פארק בברוקלין, מה שנקרא על ה-13, נצפה חונה דייטש איש החסד ומנכ"ל מגזין 'הציבור החרדי' שאין תושב בבורו פארק שלא שמע על בואו למקום. דייטש ערך סדרת קניות בחנויות ההלבשה לרגל הצורך הדחוף שהתעורר לאחר שהשיל ממשקלו למעלה מ-80 קילו כן ירבו. ובנלווים לדייטש: העורך המסור ארי ליבוביץ וישראל כהן שסיקר את בואו של אגדת הנייעס לניו יורק.

לייבל'ה פגש את דייטש במסעדת וי.אי.פי - שם נצפה סועד יחד עם האחים בריסק, שעל מסעם ניו יורקה דווח בהרחבה בשבוע שעבר, כי הם באו לרגל שמחה משפחתית ולנו על ה-13.



ועוד בענייני מסעדות בניו יורק: ליד וי.אי.פי דלעיל ממליץ לייבל'ה בחום על מסעדת לופט שרואים רק במנהטן. צמד עיתונאים שאכל במקום הגיע לסכום של 300 דולר, ועל זה לייבל'ה אומר כפרת עוונות.

ועוד במסעדה באזור, נצפו חיים רבינוביץ' האיש של אייכלר, אפרים ליבוביץ' מאגודת ישראל והמודיע וכן ישראל כהן אוכלים עד בלי די.

פינת התקשורת
ביום שישי האחרון צדה את עינו של לייבל'ה כותרת באוזן שמאל של בטאון אגודת ישראל 'המודיע', אותו עיתון שלייבל'ה הודיע לא אחת כי הוא חייב דחוף מגיה, מאחר וכתבות הפוכות וכפולות מופיעות בו דבר יום ביומו. ומה קרה הפעם? אז כך, הכותרת מספרת כי הרבי מבעלזא מברך ומעודד את העמידה על תקשורת סלולרית לדיבור בלבד. אך לייבל'ה בדק ומצא כי מי שעומד מאחורי הידיעה הוא העסקן יונתן לפקוביץ מהוועדה החשובה לענייני סלולר ורבנים, לפקוביץ נכנס לרבי בסך הכל כדי להתברך לרגל נישואי בתו השבוע - והנושא הזה לא עלה כלל על הפרק, אבל למה להרוס כותרת?



ואם ביומונים עסקינן, מתברר כי את ההצלחה הגדולה רושם עיתון 'המבשר', אף הוא בטאונה של אגודת ישראל, שפתח בקול תרועה רמה בצהרי רביעי את יריד 'המבשר לבית 5' בהשתתפות למעלה מ-10 אלף נשים חרדיות שגדשו את בנייני האומה בירושלים. לייבל'ה הפעיל קשרים במגיד ממעזריטש והצליח להשיג כרטיסי וי.איי.פי לנשות הכתבים באתר הבית. וכמובן, לא שכח לתעד את סגן שר האוצר הש"סי איציק כהן מתקבל בכבוד רב על ידי אנשי 'המבשר'.



והיומון השלישי והנכבד 'יתד נאמן' הסתפק בשגיאה קלה כדי להיכנס למדור הנכבד לא פחות: מומחי חו"ל החליטו שם שהילארי קלינטון ניצחה ב-4 מדינות בלבד בסופר טיוזדיי, ולא 7 כפי שפרסמו כלי התקשורת בארה"ב. וכמו שהסביר אחד ה'מייבינים' ללייבל'ה: "אם יתד כתב 4 אז כדאי שהאמריקאים יבדקו את עצמם"...

אבל האמת שלייבל'ה סתם נטפל לזוטות, אם עיתון מכובד כמו 'הארץ' יכול להכריז בבוקר שלישי ש-13 מדינות יוצאות להצביע בסופר טיוזדיי, תוך שהוא מסתמך ככל הנראה על העתק-הדבק מהחירות שעברו, ולא טורח לבדוק ולגלות שב-12 מדינות בלבד התקיימו בחירות, מה לנו כי נלין על עיתון ההשקפה הצרופה?



וקצת מהרדיו: אושר רב פקד את לייבל'ה השבוע כשהתבשר על התוכנית השבועית החדשה של 'קול חי' בהגשתו של יו"ר ארגון 'הידברות' ורב שכונת אתרוג בביתר-עילית, הגאון רבי זמיר כהן, בה יוכל לשטוח את השאלות הקשות שיש לו באמונה. התכנית החדשה תיקרא 'יש אמונה' והיא תשודר מדי יום רביעי בשעה 22:00 בלילה.



עם סגירת הגליון נשבה ארון הקודש, ניצחו אראלים את המצוקים ושאר תיאורים מצמררים, בעקבות סגירתו של מוסף 'אקטואלי' מבית 'יום ליום', לרגל צעדי התייעלות. ואז לייבל'ה נזכר שהבטיחו לו פעם יומון ספרדי משגשג, אבל לא מתאים לצחוק בשבוע כל כך עצוב.

פינת המ"מים
גם בשבוע כואב כל כך לא יכל לייבל'ה שלא להעלות חיוך למראה חבילת המ"מים הארוזה היטב שנחתה בתיבת האי-מייל שלו השבוע. וראשונה כמובן סערת הזקן והפגנת 'העדה', לייבל'ה לא כל כך בטוח שזה מסתדר מבחינה אידיאולוגית, אבל שיהיה.



גם סערת התחפושות זכתה ליחס עוקצני ונרחב: ותחילה לדו שיח ילדותי משהו, שמזכיר לשני הצדדים 'עוונות ראשונים'.



ועוד אחד באותו עניין, לייבל'ה נותן לו לדבר בעד עצמו.

פינת המזל טוב
מזל טוב למשב"ק ראש ישיבת מיר, הבחור יהודה מהרשל, ששמחת אירוסיו התקיימה השבוע באולמי בית ישראל בירושלים, בהשתתפות כל ראשי הישיבה והצוות הרוחני. על התזמורת אם ניחשתם נכונה נצפה ידיד החתן החזן חיים ויסמן, שביצע קטע חזנות במשך דקות ארוכות. לייבל'ה מוסר את ברכתו ומאחל לויסמן שבקרוב יתחזן בחתונתו.



ואם במשב"קים עסקינן, לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב דשנה לאיש הקרוב ביותר בבית האדמו"ר מתולדות אהרן, הרה"ח רבי משה יוסף צימעט, לרגל נישואי בנו החתן יואלי שנצפה השבוע בתפילה בחצר ביהמ"ד סאטמאר בשכונת עזרת תורה בירושלים.



ובתוך כל התסבוכת הש"סית, ברכת מזל טוב ליו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה.

שמחה גדולה אצל הרב שלמה ברילנט, מזכ"ל איגוד מנהלי הישיבות העושה עבודה קדושה ללא לאות למען עולם התורה, לרגל שמחת הולדת בנו ברביעי האחרון.

וברכת מזל טוב גם לזמר החסידי שלמה כהן למעלה למעלה, לרגל אירוסי בתו עם בן הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה'. ועל זה נאמר ענבי הגפן בענבי הגפן.

והבעל מנגן ר' משה צבי וינטרוב חיתן את בנו השבוע. לשבע ברכות המפואר הגיעו האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא והשר שהמריא לאנטוורפן ליצמן.



ברכת מזל טוב גם לאיש התקשורת מ'יחד' יוחאי דנינו לרגל שמחת הולדת בנו. יהי רצון שיזכה לגדול על ברכי כסא הרחמים וכל הזמן יבחש במטבחון.
דגל התורה מוישה אבוטבול לייבל'ה יעקב ליצמן המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד