ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גל הטרור: שני שוטרים נפצעו קל הלילה

גל הטרור נמשך גם הלילה ובשעות הבוקר: מחבלת דקרה שוטר שהכווין תנועה ופצעה אותו קל • שוטר נוסף נפצע בידו מירי סמוך לצומת רחלים בשומרון

הסכין ששימשה את המחבלת. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הסכין ששימשה את המחבלת. צילום: חטיבת דובר המשטרה

מגמת נסיונות הפגיעה באנשי כוחות הביטחון נמשכת גם ביממה האחרונה: שני שוטרים נפצעו קל במהלך הלילה והבוקר (ה) בשני אירועי טרור.

בכביש 90, סמוך לכפר עוג׳ה שבבקעת הירדן, דקרה מחבלת שוטר שהיה עסוק בהכוונת התנועה לאחר שעץ קרס על הכביש.

השוטר נפצע בכתפו באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים העמק בעפולה. המחבלת נעצרה ללא ירי.

דובר מד"א זכי הלר מסר כי ״בשעה 06:52 נמסר למד"א מרחב גלבוע ככה"נ מחבלת שדקרה גבר בכביש 90 סמוך לעוג'ה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית חולים העמק גבר כבן 43 במצב קל עם פצע דקירה בפלג גופו העליון״.

דובר המשטרה מחוז ש"י מסר כי בעקבות קריאה למוקד 100 של משטרת ישראל על עץ שקרס בעקבות הרוחות החזקות על כביש 90 בתוך הכפר עוג'א, ניידת סיור משטרתית הגיע למקום והשוטרים החלו לכוון את תנועת הרכבים.

בשלב הזה הגיעה המפגעת, בת 14 תושבת הכפר, דקרה את אחד השוטרים בכתפו והחלה לברוח. השוטר הדקור החל במרדף רגלי אחריה ועצר אותה ללא ירי. השוטר נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי. המחבלת נעצרה, ובשלב זה היא לא משתפת פעולה.

גם בשומרון נרשם מוקדם יותר הלילה נסיון פגיעה באנשי הביטחון: יריות נורו לעבר רכב משטרתי באזור צומת רחלים במרכז השומרון, לא רחוק מאריאל.

כתוצאה מהירי נפצע שוטר בידו באורח קל מאד. השוטר טופל בזירה ולא נזקק לטיפול רפואי. ברכב התגלו מספר סימני יריות, וכוחות משטרה וצבא סרקו אחר מבצעי הירי.

מהמשטרה נמסר כי ״בהמשך לאירוע ירי בלילה על רכב משטרה באזור צומת רחלים - נפצע שוטר קל וטופל במקום, ברכב מספר פגיעות של קליעים״.

בתוך כך נמסר כי בעקבות הפיגוע אמש בהר ברכה, בו נפצעו שני חיילים באורח קל, לא תתאפשר היום כניסת פועלים פלסטינים לאיזור. יצויין, כי מדיניות חסימת פועלים פלסטינים בעקבות אירועי פח״ע כאלמנט של הרתעה וענישה יושמה כבר מספר פעמים באיזורי גוש כציון ושער בנימין בגל הטרור הנוכחי.

בנוסף, הלילה בכפר קריות שבחטמ"ר בינימין, ביצעו כוחות צה"ל מיפוי ראשוני של בתיהם של המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה אתמול בבוקר ביישוב עלי.

כוחות צה"ל ומג"ב מחטיבת עציון, בשיתוף המנהא"ז ביצעו מיפוי הנדסי בעיזרייה של בית המחבל סעדי עלי סעדי אבו חאמד, שנעצר בסוף השבוע האחרון לאחר שתקף במכות גרזן ופצע באורח קשה מאבטח בקניון מעלה אדומים בתאריך ה-26.2.

בנוסף ביצעה חטיבת עציון מבצע בשכונת ג'בל הינדזה שבפאתי בית לחם, לוחמי "עוקץ" וחטיבת כפיר פעלו הלילה בשכונה אשר זוהתה כמוקד של הסתה ופעילות טרור.
צומת רחלים פיגוע ירי פיגוע דקירה כוחות הביטחון מחבלת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד