י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגראי"ל: "קשה למסור שיעורים בשתי ישיבות"

בעלון 'פרי חיים' חושף באיזה דיון הלכתי בנושא עציץ נקוב נחלקו הגרח"ש ליבוביץ' זצ"ל ויבל"ח הגראי"ל שטיינמן? • וגם: מסע ההספדים נמשך

הרב ליבוביץ' זצ"ל
הרב ליבוביץ' זצ"ל

פטירתו של ראש ישיבות פוניבז' וקמניץ הגרח"ש ליבוביץ' זצ"ל: בעלון 'פרי חיים' המכיל מתורתו של הגראי"ל שטיינמן, מובאים דברים ששוחח הגראי"ל עם המנוח זצ"ל בביקורו האחרון.

"בתחילה סיפר לו רבינו מה שזוכר מימי בחרותו כשראה את סבו הגדול מרן הגאון רבי ברוך בער זצוק"ל בקמניץ, כששהה רבינו באותו זמן אצל דודו שהיה מורה הוראה חשוב בקמניץ. ודיבר רבינו בשבחו של רבי ברוך בער שקרא את שם ספרו על שם אביו, שהי' נקרא שמואל, ואמר 'ער איז געווען אגרויסר צדיק...'

"וסיפר רבינו שכשרבי ברוך בער הי' נוסע לאמריקה היה עובר דרך בריסק להיפרד ממרן הגרי"ז זצוק"ל, וכן בשובו היה חוזר דרך בריסק ונכנס למרן הגרי"ז זצוק"ל. וכשהזכירו שהיה רבי ברוך בער שותף בהצלת רבינו בזמן המלחמה, אמר רבינו הכל נגזר, כמו שאומרים - בראש השנה יכתבון וביום צום כפור יחתמון וכו'. והתעניין רבינו אצל הנפטר הגדול על השיעורים שמוסר בישיבות, וכשאמר שמוסר שיעורים גם בפוניבז' וגם בקמניץ, שאלו רבינו אם לומדים בשניהם את אותה המסכת, וכשהשיב שזה שתי מסכתות, הגיב רבינו שזה דבר קשה".

לסיום הוא מוסיף אנקדוטה הלכתית מסקרנת שאירעה השבוע: "ואזכיר דבר הלכה שאמרו לרבינו בשם הנפטר הגדול הגרח"ש זצ"ל, שכשהי' רואה שמניחים ספרים על גבי עציצים הנמצאים בפרוזדור הישיבה, היה זועק הרי זה עציץ נקוב, וכקרקע דמי, ואסור להניח על זה ספרים. ונהנה רבינו מהרעיון, אך לא הסכים עם זה למעשה".

במקביל, סדרת ההספדים על ראש הישיבה נמשכת, והערב בשעה 21:00 יתקיים הספד בבית המדרש יוצאי פוניבז' בשכונת עזרת תורה בירושלים, שם יספידו הגאון רבי אברהם נח גרבוז, הגאון רבי חיים פרץ ברמן, הגאון רבי חזקיהו יוסף שרייבר והגאון רבי צבי קפלן.

הספד נוסף ייערך בהיכל כולל פוניבז' בשעה 18:30 ובו יספידו הגאון רבי אברהם ארלנגר והגאון רבי בנימין אפשטיין.





הרב ליבוביץ הרב שטיינמן הספד עציץ נקוב פרי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד