י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בניית ציפורניים ב-6 שיטות שונות: על יתרונות וחסרונות כל שיטה

בניית ציפורניים היא אחד האמצעים של העולם המודרני לשמור על טיפוח ויופי • נשים רבות נהנות מהשיטה, אך לא תמיד מודעות לסכנות והשלכות אפשריות • לכן כדאי לדעת על סוגי בניה והמאפיינים הבולטים לטוב ולרע

בניית ציפורניים. צילום: קובי הר צבי
בניית ציפורניים. צילום: קובי הר צבי

בעולם המודרני קיימת מודעות גבוהה לגבי המראה החיצוני, ונשים רבות משקיעות בו לא מעט. בניית ציפורניים היא דרך פופולארית לשיפור או שדרוג מראה הציפורניים אצל נשים. צורת הציפורן וכן הלק, נשמרים בצורה הטובה ביותר. בשנים האחרונות נכנס חזק תחום בניית ציפורניים במגזרים הדתיים-חרדיים.

בניית הציפורניים מתאימה לכל אישה בתנאי שהציפורניים הטבעיות שלה בריאות. ללא פטריות, ולא כסוסות. בנות שכוססות ציפורניים בזמני לחץ וכד', אינן יכולות לעשות בנייה או לק ג'ל, לפני שהן מקפידות שלא לכסוס כשלושה שבועות עד חודש.

זה אומנם לא ניתוח לב, אבל אם תשימו את האצבעות והציפורניים שלכם בידיים לא מהימנות, זה עלול להוביל לכאב מיותר, ואף במקרים מסוימים לזיהומים מסוכנים.

לביצוע בניית ציפורניים יש יתרונות רבים מהבחינה האסתטית, הציפורניים שומרות על מראה חזק ומסודר. וכן עבור נשים שאינן מצליחות לשמור על ציפורניים ארוכות משל עצמן.
לפני שהולכים לבנות ציפורניים, כדאי לדעת על ההבדלים בין שיטות הבניה.

לכל שיטה יתרונות וחסרונות:

1. טבילה באקריל - בשיטה זו אנו מורחים דבק מכחול על הציפורניים המלאכותיות. (דבק ציפורניים) לאחר מכן טובלים את הציפורניים באבקת אקריל וכך נוצר ציפוי ע"ג הציפורן.

יתרון: זו שיטה קלה, נוחה ומהירה. לא דורשת הרבה חומרים לעבוד איתה. ואין ריח של נוזל האקריל.
חיסרון: בשיטה זו גמישותה הטבעית של הציפורן נעלמת.



2. בנייה במכחול באקריל - בשיטה זו בונים ציפורניים מלאכותיות - בעזרת מריחה של תערובת אבקה ונוזל בצורת כדורים קטנים של החומר, ע"ג הציפורן המלאכותית.

יתרון: שיטה חזקה, לא נשברת בקלות, קל בעזרתה לכסות פגמים שעל הציפורניים.
חיסרון: בשיטה זו חייבים להשתמש בנוזל הנקרא פריימר, שחלק מהנשים אלרגיות אליו.

3. בנייה בג'ל - הג'ל היא שיטת הבניה העכשווית בישראל, והמראה הסופי המתקבל הוא טבעי ביותר. חומרי הבנייה בשיטה זו הם ג'לים המתקשים אך ורק באמצעות קרני אולטרה- סגול.

יתרון: ציפוי הג'ל מחזיק זמן רב על ציפורניים טבעיות, והוא יראה הרבה יותר טוב מאשר ציפוי האקריל.
חיסרון: הציפורניים דקות ושבירות יותר מאלו הנבנות על בסיס אקריל.

4. בנייה משולבת - שיטה זו משלבת שתי שיטות אחרות. הבנייה מתחילה באבקת אקריל ודבק אך מסתיימת בנוזל אקריל ולכן היא משלבת שתי שיטות יחד.

יתרון: שיטה זו נותנת חוזק לציפורניים. ולכן יש הרבה פחות התרוממויות.
חיסרון: נשים הרגישות לנוזל האקריל אינן מתאימות לשיטה זו.



5. טבילה משולבת וג'ל - בשיטה זו מורחים דבק מכחול על הציפורניים לאחר מכן טובלים את הציפורניים באבקת האקריל. חוזרים על פעולה זו פעמיים, ולאחר מכן מורחים שכבת ג'ל לבנייה ומכניסים את הציפורניים להתקשות במנורת אולטרא- סגול.

יתרון: בשיטה זו הציפורניים תמיד נראות מסודרות והלק נשמר טוב יותר לאורך זמן.
חיסרון: זמן העבודה ארוך יותר.

6. לק ג'ל - בשיטה זו הלק העשוי מג'ל, שונה מצבע לק רגיל. הוא מסוגל להיות מבריק ויציב, ללא קילופים ועמיד בין שתיים לשלושה שבועות.

יתרון: הג'ל נשאר על הציפורניים בין שבועיים לשלושה, כולל הברק.
חיסרון: ישנם נשים שהציפורניים שלהן נחלשות והופכות דקות ורכות יותר.


אני מאמינה שהבנייה המומלצת והנוחה ביותר היא בנייה בשיטת טבילה באקריל. זו שיטה נוחה, מהירה, ללא אלרגיות, וכן אינה דורשת הרבה חומרים לעבוד איתה.



בניית ציפורניים שיטות בבניית ציפורניים אקריל בנייה בטבילה אלרגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד