כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פעילי דעאש תכננו פיגועי ירי בישראל

כתב אישום הוגש נגד שני צעירים מהצפון תומכי דעא"ש שקשרו קשר לבצע פיגוע ירי בשם הארגון כנגד חיילי צה"ל

.
.



הותר לפרסום - במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה במהלך חודשים ינואר-פברואר 2016, שני צעירים תושבי נצרת ויפיע תומכי ארגון הטרור דעאש, לאחר שעלה חשד כי קשרו קשר לבצע פיגוע טרור.

העצורים הם בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה (19) תושב יפיע, ואחמד נביל אחמד אחמד (21), תושב נצרת. הואשמו בקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. בנוסף, בהאא מואשם גם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרוריסטי.

מחקירתם בשב"כ עלה כי במהלך החודשים האחרונים נהגו להתפלל במסגד אל אקצא שבירושלים מדי שבוע, כאשר באחת מנסיעותיהם לשם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות בטחון בשער האריות בירושלים, וזאת כחלק מהזדהותם עם ארגון הטרור דאע"ש ורצונם לבצע ג'יהאד מטעמו.

בנוסף מסר בהאא מצראוה אודות תכנוניו לבצע פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל ברחובות עפולה וכן במחסום ג'למה, אשר במקומות אלו היה עובר בדרכו ללימודים באוניברסיטת ג'נין. כחלק מההכנות לביצוע הפיגוע אספו השניים כסף במטרה לרכוש אקדח שישמשם לביצוע הפיגוע.

מפרטי כתב האישום עולה כי סבו ודודתו של בהאא הם תומכי דעאש, שנסעו לתורכיה במטרה להסתנן לסוריה, אולם דודתו נעצרה והוחזרה לישראל שכן נעצרה שוב.

הסב היה אמור לספק לנכדו כסף או נשק לצורך ביצוע הפיגוע. "השניים הסכימו כי אין טעם בביצוע פיגוע דקירה, שכן יש סיכוי שלא יספיק לבצעו עד שייהרג, וכי יש צורך ברכישת נשק חם לביצוע הפיגוע".

בדצמבר 2015, עדכן הסב את נכדו כי עמד בקשר עם סוחר נשק שהציע לו לרכוש נשק, אך הסב חשד בו כי הוא נשלח על ידי כוחות הביטחון ולא רכש את הנשק. הפיגוע נמנע לבסוף בשל המעצר של השב"כ, טרם שהצליחו השניים להשיג עבורו נשק.

במקרה אחר, שני הנאשמים יחד החליטו לבצע פיגוע ירי בשער האריות בירושלים, ולצורך הוצאת הפיגוע לפועל החליטו לרכוש אקדח בסכום של כ-10,000 ש"ח וחסכו לצורך זה סכום של 8800 ₪. הפיגוע לא יצא אל הפועל לבסוף, הודות למעצר הנאשמים טרם שהספיקו לרכוש אקדח.

בספטמבר 2014 הכריז שר הביטחון על ארגון דאעש כהתאחדות בלתי מותרת מכוח תקנות ההגנה (שעת חירום) וביום 25 אוקטובר 2015 הכריזה ממשלת ישראל על דאע"ש כארגון טרור.
דאעש ארגון טרור פיגוע בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד