כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רוב הציבור: החרדים לא יפרשו בגלל הרפורמים

סקר שמתפרסם היום בדק מה חושב הציבור על הקואליציה, מה יפרק אותה ומה יגרום למפלגות החרדיות לנטוש את הממשלה

רוב הציבור: החרדים לא יפרשו בגלל הרפורמים

רוב הציבור חושב שהחרדים לא יפרשו בגלל פשרת הרפורמים, כך עלה היום (ה') מסקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עבור ערוץ הכנסת, שבדק את יציבות הקואליציה, ומי עתיד לנטוש ראשון את הקואליציה.

בסקר נשאלו המשתתפים - האם לדעתך הקואליציה הנוכחית יציבה או לא יציבה? 49 אחוז מהחושבים חושבים כי היא יציבה, ו-46 אחוז חושבים שהיא אינה יציבה.

לשאלה מהו הגורם העיקרי לאי יציבותה של הקואליציה? ענו 41 אחוז כי המריבות הפנימיות בין הסיעות, 31 אחוז חושבים שהעובדה שהיא מונה רק 61 חברי הכנסת, 21 אחוז חושבים שחוסר אחריות של אחדים מחברי הקואליציה, ו-3 אחוז חושבים חושבים שזה משום יו"ר הקואליציה לא מתפקד.

בנוסף, נשאלו הנסקרים מי מהסיעות הבאות היא הפוטנציאלית לדעתך לנטוש ראשונה מיוזמתה את הקואליציה הנוכחית? 48 אחוז חושבים שאף אחת לא תנטוש, 14 אחוז חושבים שהבית היהודי, ו-9 אחוז חושבים מפלגת כולנו. שבעה אחוזים חושבים שמפלגת ש"ס, ורק 4 אחוז חושבים שיהדות התורה תהיה זו שתפרוש.

ולגבי הסיבה - האם החרדים אכן יפרשו בגלל צעדים לטובת הרפורמים? 68 אחוז חושבים שזה איום סרק, ו-19 אחוז חושבים כי החרדים יפרשו בגלל המשבר עם הרפורמים.
סכנת הרפורמים קואליציה במשבר המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד