כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגר"ש אויערבך על הפשרה בכותל: "מחבלים ומהרסים בכרם ה'"

מנהיג הפלג הירושלמי נגד ההסכם - "כל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו, חבר לאיש משחית, ולאו שלוחא דידן"

הגר"ש אויערבך
הגר"ש אויערבך

סערת הכותל הרפורמי - הגר"ש אויערבך מפרסם הבוקר (ו') מכתב חריף כנגד הפשרה עם הרפורמים, תחת הכותרת "דברו על לב ירושלים".

במכתבו כותב הרב אויערבך - "נמס כל לב, ובושנו מכל דור, על השערוריה הנוראה ביותר ביותר, אשר כל חמדת ישראל היקר והקדוש לנו ולאבותינו נמכר חנם ואיככה נוכל לראות באבדן מולדתנו ח"ו, כי אחרי אשר עוללים לנו בגזירת השמד לפגוע בבבת עינינו בלב ישראל בנפש בחורינו אשר בחצרות בית ה' ושומרים על גחלת היהדות, לחבול בכרם ישראל אשר זה חורבן היהדות חלילה וחלילה, ופגעו ופוגעים פגיעות חמורות בחינוך בני ובנות ישראל".

הגר"ש תוקף את הרפורמים, שרצונם להשיג מדרס רגל בכותל המערבי - "הנה גם שריד מקדשנו אשר ימים ונחלי דמעות נשפכו ושופכים שם כמים, על גאולתנו ופדיון נפשנו, ובזה מבקשים לפרוץ בו פרצות ליתן יד למהרסי הדת מבוללי ישראל בין הגוים כת הרפורמים אשר מעולם לא היה להם חלק בעיר קדשנו, ומתחילתם עקרו מקדש וירושלים ופנו עורף ל"ותחזינה עינינו בשובך לציון" מפיהם ומכתבם, וכל כוונתם עתה אינה אלא להרס כל קדשי ישראל להיות ככל העמים בית ישראל לא תקום ולא תהיה".

וכאן מביע הגר"ש את דעתו על הסכם הפשרה שהתקבל - "ואיסור חמור ונורא הוא ליתן להם ולדומים להם שום מדרך כף רגל או בית אחיזה כל שהוא בשום פנים ואופן וכל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו חבר הוא לאיש משחית ולאו שלוחא דידן הוא.

"וחובה עלינו ועל כל הנאמנים לד' ולתורתו לעמוד כחומה בצורה ולשמור מכל משמר כל היקר והקדוש לנו ולא ליתן שום יד ח"ו להמחבלים ולמהרסים בכרם ד', ולהילחם ולעמוד על נפשנו בעוז וגבורה כנגד המקטרגים שלא לוותר ולהתפשר ח"ו בנשמות וקדושת ישראל ויקוים בנו ומלאה הארץ דעה את ד' בב"א".

בנוסף, במאמר מערכת בעיתון 'הפלס', נכתב כי ההחלטה המחרידה נועצת חרב בלב היהדות. "מכאיב במיוחד לראות, כי דווקא ממשלה זו, שהיו שציפו כי תקפיד שבעתיים שלא לפגוע בענייני הדת כמי שנשענת על בסיס תמיכת המפלגות החרדיות, היא אשר יוצרת תקדימים שלא היו כמותם ומדרבנת את הרס היהדות בארץ הקודש ובתפוצות" מוסיפים שם.
הכותל הרפורמי הרב אויערבך הפלס מכתב פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד