ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

"אם האמת תתגלה, הקרקע תרעד ואושיות מפלגת ש"ס יזדעזעו"

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין חושף טפח מאחורי הקלעים של ש"ס, ורומז את התשובה לשאלה - מי נתן את ההוראה לחבר המועצה מטעם ש"ס מלכיאלי שנעדר מישיבת הוועדה המקומית, ובכך עברה תכנית חילול השבת במתחם התחנה בירושלים

מלכיאלי, מה אתה יודע?. צילום: יעקב כהן - פלאש 90
מלכיאלי, מה אתה יודע?. צילום: יעקב כהן - פלאש 90

סערת אישור מתחם התחנה: הרוחות להטו בשבוע האחרון סביב אישור תכנית מתחם התחנה בירושלים, מה שיוביל לחילול שבת. בטורו של הפרשן הפוליטי של 'בקהילה' יעקב ריבלין, הוא חושף טפח ממה שהיה מאחורי הקלעים, ואומר כי אם ייחשף "מי נתן את ההוראה", האדמה תרעד.

"על חטאים פעוטים מזה פעילי מפלגה מועלים על טיל שיוט ונשלחים הביתה", כותב ריבלין, "אבל במלכיאלי נהגו במידת הרחמים. נזפו בו אמנם בישיבת הסיעה אך הדגישו כי הוא נפל קורבן להטעיה. לא פיטרו אותו מכהונתו במשרד הדתות ואפילו לא דרשו ממנו להתפטר ממועצת העיר".

הסיבה, היא, לדבריו, "החשש שיפתח את הפה. אם הוא רק יקום יום אחד ויאמר מי המקורב שהורה לו להימנע, הקרקע תרעד ואושיות המפלגה יזדעזעו. אם ימשיך לשתוק, לא נופתע אם נראה אותו עולה מעלה מעלה במעלות התנועה הקדושה עד שיגיע לכנסת".

ריבלין אף רומז בטורו מי היה זה שנתן את ההוראה השנויה במחלוקת למכליאלי, שעליו להיעלם ולהימנע בהצבעה כנציג ש"ס, ובכך למעשה להעביר את המתווה.

"מי נתן למלכיאלי את ההוראה להיעלם? הגרסה הרשמית של ש"ס היא שהוא פשוט הוטעה על ידי יו"ר הוועדה המקומית מאיר תורג'מן. נאמר לו, למלכיאלי, שיו"ר הוועדה דיבר עם בכיר ביותר בתנועה וזה ביקש למסור למלכיאלי שיימנע. הבחור, תמים שכמותו, האמין לסיפור והרים רגליים".

זו הגרסה הרשמית, אך ריבלין פורך אותה בקלות - "מיותר לציין שלגרסה הזאת יש רגליים כמו לגידם. איזה פעיל מפלגתי מקבל הוראות שלא מבכירי המפלגה שלו?".

"הסיפור שקצת מתקרב יותר לאמת ולשכל הוא שמלכיאלי אכן קיבל הוראה, אך לא מיו"ר ש"ס בכבודו ובעצמו, אלא מאחד המקורבים אליו. כל כך מקורב, שטלפון אחד שלו גורם לכל פעיל ופעיל לחשוב שהוא מקבל הוראה ישר מפי הגבורה. מהלחישות במסדרונות עיריית ירושלים ובספסלי ש"ס בכנסת עולה כי ככל הנראה המקורב עוסק פה ושם בנדל"ן ויש לו קשרים מצוינים עד מאוד עם יו"ר הוועדה המקומית".

כזכור, ערב ההצבעה החשובה פורסמה ב'בחדרי חרדים' הידיעה אודות האישור הקרב של תכנית חילול השבת, והחשיבות שקואליציית השבת רואה בהפלתה. למחרת, עם התכנסות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, התברר כי נציג ש"ס, חבר המועצה מיכאל מלכיאלי נעדר מההצבעה ובכך עברה התכנית. חברי המועצה החרדים והדתיים זעמו על מיכאלי, שטען להגנתו כי היה בהצבעה חשובה אחרת.

בהמשך פורסם ב'בחדרי חרדים' כי נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן סירב לקבל את מלכיאלי בביתו משום שנתן יד לחילול השבת, ואף התבטא בחומרה נגדו. עם הפרסום החלו לצוץ שמועות לגבי מעורבות של גורמים בכירים ואחרים במפלגת ש"ס, בהוראה למכיאלי להיעדר מההצבעה, ובכך להעביר את תכנית מתחם התחנה.

הטור המלא של הפרשן יעקב ריבלין יפורסם במוצאי שבת באתר 'בחדרי חרדים'.
מיכאל מלכיאלי יעקב ריבלין מי נתן את ההוראה מתחם התחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד