ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בית של יהודים: סמוטריץ' בעד ליצמן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ל'בחדרי': אבקש מחברי מפלגתי לתמוך בדרישה לחקיקה שתבלום את תמיכת בג"ץ בזרם הרפורמי

סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חיזוק לדרישת ליצמן גם מהבית היהודי: ח"כ בצלאל סמוטריץ' קורא לחברי מפלגתו להצטרף לדרישת שר הבריאות יעקב ליצמן לחקיקה נגד ההכרה ברפורמים.

בשיחה עם בחדרי חרדים, אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "מדובר במאבק חשוב על צביונה היהודי של מדינת ישראל ולא נאפשר מצב שבו מי שמכריע בסוגיות האלה הוא בית המשפט העליון. יש ממשלה שקיבלה את אמון העם בישראל והיא שצריכה להכריע בשאלות הזהות הערכיות הללו".

לדברי סמוטריץ', "הכרסום הזוחל במעמדה של הרבנות הראשית וההכרה בזרמים שקריים ביהדות - בגיורים, בכותל ובדיני המעמד האישי - מהווים סכנה לאחדות העם והממשלה שאנחנו חברים בה חייבת לבלום את המגמה הזו. שמירת הסטטוס-קוו בחקיקה אל מול פגיעה בו על ידי בית המשפט היא חלק מההסכמים הקואליציוניים שעליהם הוקמה הממשלה הזו ונדרוש את קיומם המלא".

לסיום הוא מציין: "לכן אבקש מחבריי לסיעה להצטרף לדרישה להובלת מהלך חקיקתי שיעגן את מעמדה של האורתודוקסיה במדינת ישראל וימנע הכרה בזרמים אחרים".

בתוך כך, השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' צפויים לבקר ביום ראשון ולראות מקרוב את הנעשה בכותל המערבי לטובת המשך מאבקם נגד המתווה אשר עבר בממשלה, שכלל הכרה לראשונה ברפורמים ובקונסרבטיביים.

כזכור, אמש (ה) בדינר שנערך באולמי אווניו בקרית שדה התעופה לישיבת חידושי הרי"ם-גור, התייחס ליצמן לסכנת הרפורמים ואמר: "נחוקק חוק שיגביל את הרפורמים. אם זה לא יקודם - נפרוש מהקואליציה!"

הדברים של ליצמן באים בהמשך להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לחברי הכנסת, לחוקק חוק שיסדיר את הסטטוס קוו בנושאי דת מחשש להמשך ההכרה ברפורמים ובקונסרבטיבים. חברי המועצת דרשו מחברי הכנסת לתת תשובות תוך חודש ימים.

כזכור, מזכיר מועצת גדולי התורה הרב מרדכי שטרן, שיגר מכתב לחברי הכנסת של אגודת ישראל למחרת הישיבה לפני כשבועיים ובו נכתב כי "עליכם להתנות את שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק הסטטוס קוו בעניין דת ומדינה הקיים ומקובל זה עשרות שנים בישראל, לפיו מתנהלים כל עניני הדת והיהדות על האורתודכסים ולא ע"י הרפורמים".
בצלאל סמוטריץ יעקב ליצמן הסכנה הרפורמית חוק בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד