י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הבן מגייס כסף לשחרר את אביו מהכלא

אחרי 15 שנה בכלא האמריקני, פועל שלומי סמט לגייס כספים כדי לנסות ולשחרר את אביו מהעונש הכבד שספג

האסיר המפורסם מרדכי יצחק סמט
האסיר המפורסם מרדכי יצחק סמט

בנו של האסיר המפורסם מרדכי יצחק סמט בן פייגא, חסיד 'תולדות אברהם יצחק' וסאטמר שנשפט לפני כ-15 שנה ל-27 שנות מאסר, מפרסם מכתב בו הוא כותב כי התחייב בחתונתו כי יעשה הכל לשחרורו של אביו והוא פותח בקמפיין לגייס כספים למען המטרה.

במכתבו כותב שלומי סמט: "כפי שכולנו יודעים אבי נמק בכלא הפדרלי כבר כמעט 15 שנים וזאת למרות שהוא כבר שילם את חובותיו, גדלתי רוב החיים בלי האבא. לא ניתן לתאר את הכאב שעוברת המשפחה שלי שסובלת בהיעדרו, אבא שלי החמיץ את האירועים המשפחתיים, (אני אפילו לא מדבר על הכאב 'שלו'), בחתונתי הבטחתי לעצמי לעשות כל דבר שבעולם למען אבא שלי והכל בחינם במטרה להביא אותו הביתה כדי לאחד אותו מחדש עם משפחתנו".

"אבל", כותב סמט, "כשהתחלתי לחשוב מה אני יכול לעשות, הבנתי שהבעיה הקשה היא הכסף. לכן התחלתי בקמפיין שבו כל עם ישראל יעזור לי להצליח בדרכים שלי לשחרר את אבא שלי".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סמט פתח בקמפיין אינטרנטי לגיוס כספים יחד עם עוד אנשים מהקהילה במטרה להגיע לפדיון שבויים בקרוב.

סמט ניהל רשת מסועפת של זיופים והונאות שכללו הונאות ביטוח בנקים ואף את הדואר האמריקני. הבולשת הפדרלית פתחה בזמנו במעקב אחריו. לאחר חודשים ארוכים, כשהתבססו החומרים, פשטו הכוחות על קרית יואל, במבצע מעצרים שזעזע את הקהילה. סמט נעצר ועמו 13 איש שהיו קשורים לרשת. כותרות העיתונים זעקו אז על הונאות ענק ו"תעשיית זיופים של קבוצת סמט".

בז' בתמוז זכה סמט לצאת חופשי מבית הכלא ולהשתתף בחתונה של בן הזקונים שלומי שכעת לאחר חתונתו החל במסע לשחרר את אביו מבית הכלא.
יצחק מרדכי סמט אסיר הכלא הפדרלי תרומות קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד