י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גדולי הרבנים הספרדים נגד הכותל הרפורמי: "יתפתחו מזה דברים שיזעזעו את החברה"

רבה של ירושלים הראש"ל הגרש"מ עמאר, בפסק הלכה נגד הפשרה בכותל: "ההחלטה אינה תקפה - אין לשום אדם בעלות על הכותל שהוא הקדש גבוה" • למכתב הצטרפו: הגר"א בקשי דורון, הגר"ש בעדני, הגר"מ צדקה, הגר"מ מאזוז, הגר"צ בוארון והגר"י טופיק

הרב עמאר. צילום: יהודה שוורץ
הרב עמאר. צילום: יהודה שוורץ

המאבק בכותל הרפורמי: רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, פרסם פסק הלכה נגד פשרת הכותל הרפורמי, ואליו הצטרפו גם גדולי הרבנים הספרדיים, הגר"א בקשי דורון, הגר"ש בעדני, הגר"מ צדקה, הגר"מ מאזוז, הגר"צ בוארון והגר"י טופיק.

במכתבו אומר הגרש"מ עמאר: "לשאלת רבים וחשובים, בענין ההסדר עם אותם מפירי ברית המרימים ידם בתורת משה רבנו ע"ה, המכונים רפורמים ודומיהם, המזייפים תורת ישראל ומצוותיה בדרישתם למקום תפילה בכותל וכן מקווה, וכיוצ"ב, כשהם דורסים ורומסים ברגל גאוה כל קדשי ישראל עד שהגיעו להשיא גוים עם יהודים ושאר נישואי תועבה.

הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, שלא זזה ממנו שכינה לעולם, ולא זזו ישראל מלהתפלל משם: ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים, וגם בכל מקומות גלויותנו, הבטנו בציור הכותל ונפשנו הומיה בציפיותיה לישועת ישראל, ואין שום צד היתר למוסרו לביזיון ולשמצה, בידי אלה המתימרים להתפלל ומתנהגים בפריצות ובליצנות, שזה חילול הקודש והמקדש, ורמיסת קדושת מסורת ישראל לדורותיהם, בעזות ובאכזריות. ואין זה פחות חמור, מאשר היו נותנים אותו לחברת הריסה, שתפזר את אבניו קדמה וימה, ולערות ולהרוס עד היסוד בו. רח"ל.

"וזה שהדבר החמור הזה נעשה ע"י ממשלת ישראל, חמור שבעתיים, שגם עבירה קלה הנעשית ע"י הנהגת הצבור היא חמורה יותר מעבירה חמורה ביותר שנעשית ע"י יחידים".

הרב עמאר מוסיף: "ולפי עניות דעתי כל החלטה למסור את הכותל, או חלק ממנו לכל גוף שהוא, אינה החלטה תקפה, שאין לשום אדם בעלות על זה כלל, שהוא הקדש גבוה, ומיועד לתפלה ותורה, ואין לנו רשות להשתמש בהם, כדי לרצות איזה אנשים, ואפילו בלא שיחללוהו, ק"ו לאלה שהולכים בדרכים המחללים את הקדש, הס מלהזכיר.

"ועוד נעשה בזה דבר חמור ביותר, שמחשיבים אותם "למאן דאמר" בענין קדוש, כשכל מעשיהם הם היפך גמור מקדושה ומתורה, ונותנים להם מעמד שוה למעמד עם ישראל הקדושים. ומעתה הם יקראו לעצמם בשמות זהים לאלה של הרבנות הראשית לישראל, עם שינוי קל כל שהוא, והם מעוגנים תחת כנפי משרד ראה"מ, ומזה יתפתחו דברים שיזעזעו את כל החברה, ותהיה אנדרלמוסיה רבתי שאחריתה מי ישורנו,

"הטענה שיש חשש של שפיכות דמים ח"ו, תגדל ותתעצם ה' יצילנו, ואין מכבין אש בסולר ונפט, אלא בשיקול דעת וביישוב הדעת, מבלי לנטות מדרכי אבותינו וקדמונינו".








הגרשמ עמאר הכותל הרפורמי מכתב הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד