כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חילולי השבת במתחם התחנה נמשכים

היה סיכום עם דרעי? מספר חברי מועצה חרדים ביקרו במתחם התחנה בירושלים בשבת והזדעזעו • חבר המועצה יצחק פינדרוס: "בניגוד לפרסום על סיכום בין מפעיל המתחם לדרעי - אין שום צמצום בחילולי השבת"

מתחם התחנה. צילום: פלאש90
מתחם התחנה. צילום: פלאש90

המאבק נגד חילולי השבת במתחם התחנה בירושלים: נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר ירושלים ביקרו השבת במתחם התחנה והזדעזעו מחילולי השבת במקום.

חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס, שיגר הערב (מוצ"ש) מכתב לחברי מועצת העיר ירושלים, ובו הוא מספר כי ביקר בממקום עם חבריו והיה עד לחילול שבת פרוע.

במכתבו אומר פינדרוס: "השבת פרשת ויקהל, ביקרנו במקום, ממלא מקום ראש העיר הרב יוסף דייטש, הרב יוחנן וויצמן ואנוכי.

"לצערינו ולבושתינו אווירת החול עדיין נמשכת. מעבר למסעדות, גם חנויות המזכרות, הממתקים, הגלידה והבירה עדיין פתוחות בניגוד לחוק ולסטאטוס קוו.

"רמקולים מופעלים עם מוזיקה רועשת ויש אווירת חול. המתקנים מופעלים בתשלום".

פינדרוס מוסיף כי: "השעות הקשות למראה הם בין השעות 14:00 ל-16:00 בצהרי השבת".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בשבוע שעבר כי כדי למזער ולו במעט את הנזק אותו גרם נציג ש"ס במועצה מיכאל מלכיאלי, שנעדר בהצבעה, שר הפנים אריה דרעי הגיע לסיכום עם אבי מורדוך, המפעיל של מתחם התחנה בירושלים, ולפיו יצומצמו חילולי השבת במתחם בהסכמה.

במתחם התחנה מלבד בתי עינוגים ומסעדות שפתיחתן מותרת על פי חוק העזר העירוני בשבתות, ישנם גם עסקים למזכרות ולמשחקי מחשב וכן ג'ימבורי לילדים שהופעלו בשבת ואשר פתיחתם אסורה על פי חוק.

על פי הסיכום שהושג בין דרעי למורדוך, החנויות הללו ייסגרו מעתה בשבתות, ואילו מתחם הג'ימבורי יופעל במתכונת גן החיות התנ"כי - קרי מכירת כרטיסים או מנויים מלפני שבת.

מתברר אם כן שהסיכום לא מולא. לדברי פינדרוס: "רק חנות גאיה הייתה סגורה, ונכון שלא הייתה גביית תשלום בג'ימבורי אך התברר לנו שמדובר במשהו שהיה גם בעבר כרגיל וכמו בכל שבת שעברה".
יצחק פינדרוס מתחם התחנה מועצת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד