כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגרי"ד גרוסמן הרב היחיד שאינו גובה תשלום לעריכת חופה

בכתבה שנערכה ב'מאקו' על רבנים עורכי חופות, צויין הגרי"ד גרוסמן כאחד היחידים שאינו נוטל תמורה עבור עריכת חופות

הגרי"ד גרוסמן. צילום: יעקב נחומי פלאש 90
הגרי"ד גרוסמן. צילום: יעקב נחומי פלאש 90

צדיק בין עורכי החופות: לפי אתר 'מאקו' תעשיית הרבנים עורכי החתונות, מגלגלת, בהערכה גסה, כ-40 מיליון שקל בשנה, אך מי שחריג ועורך חופה ללא גביית תמורה הינו הגרי"ד גרוסמן.

בשנת 2015 נישאו ברבנות 38,500 זוגות. לפי נתוני "זאפ חתונות", רוב הזוגות שילמו בין 500 ל-2,500 שקל לרב שהשיא אותם, זאת בנוסף לאגרת פתיחת תיק נישואין ברבנות, שעומדת על 700 שקל.

וכמו בכל הקשור לחתונות, גם כאן יש מותגים, סמלי סטטוס וקהלי יעד, ויש הבדל בין רב סולידי לרב מזמר, אדמו"ר גדול ובעל שם או רב השכונתי.

אך כאמור, על פי הכתבה, אחד הרבנים הבודדים שאינו נוטל תמורה על עריכת חופה הוא הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק העומד בראש רשת החינוך הארצית "מגדל אור".

הרב צויין לטובה כמי שמסרב לגבות תשלום. "הוא היחיד מבין הרבנים הגדולים שנתקלתי בהם בארץ שלא לוקח שקל וגם אם נותנים לו הוא יחזיר", אומר מפיק חתונות, "אם מישהו מעוניין להעביר לו כסף – הוא מציע שיתרמו ל'מגדל אור' בכוחות עצמם".

מפיקי החתונות סיפרו ל'מאקו', כי עורכי חופה לא נוהגים להוציא קבלות. "אני בענף כבר קרוב ל-20 שנה ובחיים לא ראיתי חשבונית אחת שמוציא רב", אומר מפיק בחברת הפקות גדולה, "זה נחשב לסוג של טיפ. את הסכומים הרבנים או העוזרים סוגרים ישירות מול המשפחות, כי אף מפיק לא רוצה להתחיל להעביר מעטפות עם כסף".

מפיק ותיק אחר בתחום מחזק את דבריו: "אני מעולם לא ראיתי חשבונית, ובשנים האחרונות גם למדתי לא להתעסק בזה יותר. אם מבקשים ממני רב ספציפי – אני מפנה אל אנשי הקשר שלו ומבקשת מהמשפחה לסגור ישירות מולם".
חופות חתונות הרב יצחק דוד גרוסמן רבנים מפיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד