כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מאחורי הקלעים של ביטול הפגישה: חזית דתית-חרדית מאוחדת נגד הכותל הרפורמי

מה גרם לנתניהו לסגת מפגישתו המתוכננת עם הרבנים הראשיים לישראל בנוגע למתווה הכותל הרפורמי? 'בחדרי חרדים' עם כל ההתרחשות הקדחתנית בסביבתו של ראש הממשלה, מעת שהבין שהחרדים והדתיים לא יהיו חותמת גומי בנושא החם שעל הפרק • כל הפרטים

ראש הממשלה נתניהו והרבנים הראשיים, פגישה במועד לא ידוע
ראש הממשלה נתניהו והרבנים הראשיים, פגישה במועד לא ידוע

בחדרי חרדים חושף את מה שעמד מאחורי הביטול הדרמטי של פגישת הרבנים הראשיים וראש הממשלה נתניהו על מתווה הכותל הרפורמי, שתוכננה להתקיים היום (א') בצהריים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קיום הפגישה היום עם ראש הממשלה, השרים, הרבנים הראשיים ורב הכותל, עמדה בספק כבר ביום שישי, זאת משום שראש הממשלה בנימין נתניהו, יוזם הפגישה, הבין שתהיה לו בעיה להעביר את המתווה כפי שהוא היום, נוכח ההתנגדות החריפה.

בימים האחרונים הצטרפו להתנגדות גם הרבנים החרד"לים ונציגיהם בכנסת ובממשלה - השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', המצטרפים כמובן להסתייגות של המפלגות החרדיות. ראש הממשלה אף הכיר בכך שש״ס לא תהיה "גוי של שבת" בשבילו, וששר הדתות דוד אזולאי לא יחתום על תקנות 'הכותל הרפורמי', זאת עקב החלטת מועצת חכמי התורה והרבנות הראשית שלא תהיה שום הכרה רשמית ברפורמים, מה שמהוות התקנות.

משהבין זאת, ביקש ראש הממשלה נתניהו ביום שישי לקיים בדחיפות פגישה של הרבנים הראשיים הראש"ל הגר"י יוסף והגר"ד לאו יחד עם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', בניסיון למצוא פתרון למצב. אם יהיה פתרון תוכננה פגישה כבר להיום, בה יוצג הפתרון לשרים, אם לא - תידחה הפגישה.

אמש, מוצאי שבת, נפגשו בבית הרבנות הראשית הרבנים הראשיים ורב הכותל, והתקיים דיון במשך כשעה וחצי בפרטי המתווה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי טרם נמצא הפתרון, וכי הרבנים קבעו אמש להיפגש שוב כדי לקדם מתווה חדש, אשר יהיה מקובל על הרבנים החרדים והחרד"לים. בעקבות כך, הפגישה שתוכננה להיום עם ראש הממשלה והשרים, נדחתה למועד לא ידוע.

יצויין כי כאמור, ההתנגדות החרדית למתווה הכותל קיבלה בסוף השבוע חיזוק מהצד הדתי לאומי, כאשר השר אריאל הודיע כי הוא מתנגד למתווה 'הכותל הרפורמי'. בנוסף, ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר ל'בחדרי חרדים' ביום שישי האחרון, כי הוא קורא לחבריו ב'בית היהודי' לתמוך בחוק שמקדם שר הבריאות יעקב ליצמן, שיגביל את הרפורמים ואת ההכרה בהם.

הבוקר יסייר השר אורי אריאל ברחבת הכותל המערבי יחד עם ח"כ בצאל סמוטריץ', ועם יו"ר 'יחד' ח"כ לשעבר אלי ישי, זאת במקום להשתתף בישיבת הממשלה.
הכותל הרפורמי ראש הממשלה נתניהו סכנת הרפורמים מתווה הכותל הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד