כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טלטול הפעוט: מעצר המטפלת החשודה הוארך בארבעה ימים

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרה של המטפלת מפתח תקווה, החשודה בטלטול הפעוט דניאל חיים גרסון ביום שני שעבר • פרקליטה עו"ד ששי גז טען כי היא הוטעתה בחקירה, וכי הודאתה במעשה ניתנה לאחר איומים

האב. צילום: דנה ירקצי, וואלה NEWS
האב. צילום: דנה ירקצי, וואלה NEWS

מעצרה של המטפלת החשודה בטלטול הפעוט הוארך היום (א) בארבעה ימים. "המטפלת הודתה במעשה", אמר נציג המשטרה בדיון.

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך שוב את מעצרה של מטפלת (53) מפתח תקווה, החשודה בטלטולו של התינוק דניאל חיים גרסון בן ארבעה חודשים ביום שני שעבר.

נציג המשטרה אמר בדיון כי החשד לפיו המטפלת טלטלה את התינוק - התעצם. יחד עם זאת הוסיף כי המשטרה בודקת גם את האפשרות כי התינוק היה חולה.

"האם אתם בטוחים שיש פה את מקרה הטלטול? האם מצאתם סימן חיצוני לחשד שאתם מייחסים ללקוחה שלי? יש לכם קביעה רפואית שהאירוע נוצר מטלטול, אולי אין עבירה בכלל?" שאל עו"ד ששי גז, פרקליטה של המטפלת בפתח הדיון. "יש לכם חוות דעת מכמה רופאים, בין השאר בדקתם אם במקרה הוא קיבל חיסון זמן קצר לפני המקרה?" לדבריו "זה תיק שלא יוגש בו כתב אישום".

"יש כאן הליך נדיר של הארכת מעצר, למרות שאנחנו לא יודעים אם נעברה כאן עבירה או לא. לגבי ההודאה, אני מבקש מבית המשפט לבחון את תמלול ההודאה", אמר גז. "אמרו לה שהילד ימות אם היא לא תודה ושישאירו אותה במעצר הרבה זמן אם היא לא תודה".

השופטת כרמית בן אליעזר אמרה עם ההחלטה על הארכת המעצר: "כפי שקבעתי בהחלטות קודמות, קיים חשד סביר הקושר את החשודה למיוחס לה. עיקרו של החשד הסביר הצטבר ועובר לדיון המעצר הקודם, ובחומר החקירה שהצטבר מצאתי כי חשד סביר זה התעבה במידת מה. יחד עם זאת, אעיר כי גם המסמכים הינם אינדיקציות לפעולתו אותם מתבקש היה שהיחידה תעשה עוד קודם. על אף שמערכת המעצר הקודמת לא נוצלה כיאות על היחידה החוקרת, נראה לי כי עוד לא נוטה הכף לטובת שחרור החשודה. מדובר בחשד לעבירה חמורה המלמדת על מסוכנות לא מבוטלת הנשקפת מן החשודה ולא מן הנמנע להזכיר כי בעברה הרשעה דומה".



התינוק אושפז ביום שני שעבר במחלקה לטיפול נמרץ במרכז שניידר שבפתח תקווה כשמצבו מוגדר קשה. בערב שבת הוסרה ההנשמה בעקבות שיפור במצבו, וכעת הוא מוגדר בינוני.

"אני יודע שאתם מאד דואגים ומתפללים", כתב האב במוצאי שבת בקבוצת הווצאפ לחבריו: "חשוב לי לבשר - ושתעבירו לכולם - שיש שיפור קל במצבו. הוא אפילו מחייך".

האב הוסיף וביקש, "דרך ארוכה לפנינו, ועדיין לא יצאנו מכלל סכנה. לכן חשוב להמשיך להתחזק ולהתפלל. עד כאן מרגישים את החיבוק שלכם וזה מחמם את ליבנו ומחזק את רוחנו".

האם לירון סיפרה ל'וואלה' כי בשבוע שעבר הגיעה לאסוף את בנה מהמשפחתון, "סימסתי למטפלת שאני למטה. היא יורדת איתו ואני רואה שעיניו מתגלגלות, הוא חיוור ושמוט, והיא אומרת לי: 'הערתי אותו אז הוא מתאושש'", תיארה לירון, שהבינה שמשהו לא בסדר. "התחלתי לצרוח ושאלתי אותה אם הוא נפל או קרה משהו, והיא אומרת לי שהכול בסדר ואני צועקת 'זה לא הילד שלי'".

"דניאל הוא הילד הרביעי שלנו. יש לנו ניסיון עם מעונות ומטפלות והפקדתי את בני במקום עם המלצות וקיוויתי שיהיה בסדר, כי אין כל אפשרות אחרת להיות רגועים במאה אחוז. אין מצב שיש אמון מלא כמו ילד שנמצא בבית עם סבתא, תמיד יש חשש. החושים עובדים כל הזמן והמטפלת נתנה לי ביטחון והרגשה טובה שהכול בסדר", תיארה לירון.
טלטול הפעוט מעצר מטפלת הארכת מעצר ששי גז דניאל גרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד