כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מחיר ההשפלה: כתב תביעה על הביצים

אליהו גלויברמן, שהתפרסם בסרטון בו ניפצו שני צעירים ביצים על ראשו - הגיש כתב תביעה של 200 אלף שקל

מחיר ההשפלה: כתב תביעה על הביצים
באדיבות המצלם

סרטון ההשפלה באמצעות ביצים: היום (א) בשעות אחר הצהריים הוגש כתב תביעה בבית משפט השלום בתל אביב נגד אליהו ישראלוב ונפתלי זיתווני, בגין לשון הרע באינטרנט - בסכום של 200,000 ש"ח..

כזכור, כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לפני כחודש, אליהו גלויברמן נכנס לחנות 'דלוקס' ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן עם כמה ממכריו על מנת לרכוש אוכל. על פי כתב התביעה, הסריטו את אליהו בהונאה "בסיטואציה משפילה והעלו את הסרטון לאינטרנט על אף תחינותיו של התובע, ומתוך ידיעה שהסרטון יבזה וישפיל אותו".

על פי עובדות כתב התביעה שהוגש באמצעות עורך הדין בן ציון אדורם, בתאריך 02/02/2016 בסמוך לשעה 1:30 נכנס אליהו למזנון, והנתבעים פנו אליו ב'הצעה קוסמת' לאחר שהבינו כי הוא "בחור תמים שאינו מצוי בהוויות העולם ושטרם התחדד די צרכו".  

ישראלוב הציע שיפוצץ על ראשו של גלויברמן שלוש ביצים ובתמורה ישלם לו סכום שהתובע מרוויח עבור עבודת לילה שלם כקלידן - ולכן הסכים להצעה, תמורת אי נוחות ואי נעימות של מספר דקות, כך חשב.

כ'ערובה' לכך שישלם את הסכום, הפקיד ישראלוב את הסכום בידי זיתוני, ואף הורה לו לצלם את האירוע - ואז פוצץ את הביצים על ראשו של גלויברמן. "הנתבע 1 פוצץ על ראשו של התובע שתי ביצים, ואז אמר לו - את הביצה השלישית אפוצץ עליך בעוד חודש...".

גלויברמן ביקש לקבל את הכסף שהובטח לו, אבל ישראלוב אמר לו "עשינו הסכם, לא? אמרנו שאני משלם כאשר אפוצץ שלוש ביצים, ופוצצתי רק שתיים, נכון? אז אני עוד לא חייב לך את הכסף..".

התובע הבין שרומה, "והתחנן בפני בנתבעים שימחקו את הסרטון שבו הסריטו אותו משופל; התובע אפילו הגיע למצב שבמקום לקבל כסף, הוא הציע כסף על מנת שלא יעלו את הסרטון לאינטרנט; אבל שני הנתבעים צחקו לו בפנים".

עוד באותו הלילה נפתלי זיתוני העלה את הסרטון לחשבון האינסטגרם שלו עם הכיתוב "הסטלות של הלילה, עשו עסקה 3 ביצים בראש 800 שקל חחח", וזה הופץ בקבוצות הווטסאפ, ובהמשך גם התפרסם באתר 'בחדרי חרדים', ונצפה ברחבי הרשת לכל הפחות 190,000 צפיות.

בהמשך הסרטון אף פורסם בערוץ 2, וואלה חדשות ועוד. בקבוצות הווטסאפ והטלגרם גלויברמן זכה לכינוי "סלב הביצים". בימים שלאחר הפרסום, ה'סלב' שלח הודעות לעורך הדין בהן כתב על תחושותיו. "איזה לילה, לא יכולתי לישון", בהמשך כתב לו יצאתי עכששיו מהבית להתפלל מנחה, לא מסוגל לצאת, כולם שואלים מה, בושות. אני עצבני מאוד על המשפחה שניסתה להציע לו לבוא לביתר".

"אני פשוט לא עומד בזה, חצי מדינה ראתה את זה. כל פעם שאני רואה תגובה ועוד מישהו כותב לי, אני פשוט מרגיש שאני הולך להתפוצץ. זה נהיה יותר ויותר גרוע". עוד הוסיף: "עד עכשיו אנשים ברחוב שלא מכירים אותי בכלל, שואלים אותי אם אני רוצה לפוצץ ביצים על הראש".

יום למחרת הפרסום, התראיין ישראלוב ב'קו הסקופים', במהלכו אמר שהניסוח בו ניסח את ה"עסקה", הוא ניסוח שתוכנן על ידו מראש כך שהוא לא יהיה חייב לשלם לתובע את הכסף למרות שפוצץ על ראשו את הביצים. הוא הוסיף ואמר שאין זו הפעם הראשונה שבה הוא עושה עסקאות מפוקפקות שכאלה, שבהן הוא מתחייב לשלם לאנשים כסף בתמורה להשפלתם, ולבסוף לא משלם.

לאור כל האמור לעיל, עורך הדין בן ציון אדורם ביקש בשם מרשו כי בית המשפט יחייב כל אחד מהנתבעים לשלם לגלויברמן ללא הוכחת נזק הקבוע בחוק סכום של 100,000 ש"ח, בתוספת ריבית משפטית והוצאות משפט.

אליהו ישראלוב סירב בשלב זה להתייחס. נפתלי זיתווני התפלא על הגשת התביעה "עשיתי את זה לכמה אנשים, כולם לקחו את זה בצחוק. הוא לקח את זה ברצינות" הוא אומר ל'בחדרי', "אחרי זה הוא התקשר אלי, אמר שהבין שזה היה בצחוק והוא סולח לי, כתב לי באסמס". לדבריו, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בבחור, "ברגע שהבנתי שזה פוגע בבן אדם, מחקתי את זה מיד".

סרטון הביצים סרטון ההשפלה כתב תביעה נזק קבוצות ווטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד