י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב יברוב במתקפה חריפה נגד 'העדה החרדית': "למעלה מ-20% טרפות"

החשש לטרפות שנחשף ב'בחדרי חרדים': השוחט הותיק הגאון רבי נחום יברוב, מגולל במכתב חריף את הסיפור המלא ואת סוגי הטרפות שנמצאו בעופות וקיבלו זריקות • "הייתי חייב על פי דין תורה להשיב את דעתי ללא חת ולא מורא שלדעתי אסור לאוכלם"

הגר"נ יברוב מימין בשחיטה.
הגר"נ יברוב מימין בשחיטה.

סערת הזריקות בעופות של העדה החרדית: מי שהדליק את האש, הגאון רבי נחום יברוב מגדולי השוחטים, מגולל במכתב את הפרשה המסתעפת.

המכתב נתלה היום (א') בהיכלי התורה בירושלים וכן בישיבת מיר - בה נתלה בכמה מקומות ובחלקן כבר נתלש. כעת הוא מתפרסם לראשונה במלואו ב'בחדרי חרדים'.

את מכתבו החריף פותח הרב יברוב: "בנוגע לחששות שישנם בעופות שמזריקים להם חיסונים ב"שוק" הנה מעולם לא יצאתי למלחמה נגד איזה הכשר, ובפרט לא נגד ההכשר של "העדה החרדית" שכולם סמוכים על שולחנם רק כיוון שבאו לשאול את דעתי בנוגע לחששות אלו הייתי חייב על פי דין תורה להשיב את דעתי ללא חת ולא מורא שלדעתי אסור לאוכלם (ומה שיצאו מכתבים על שמי, המכתבים לא נכתבו לפרסום ברבים, אלא כדי למוסרם לרבנים מסויימים ורפסמו שלא לדעתי ובלי חתימת ידי)".

הרב יברוב שופך אור על כך שפורסם שהשתתף בישיבת הבד"ץ שהכריעה שאין חשש בעופות. "אך עתה לאחר שנתפרסם כאילו בהיותי אצל בד"ץ העדה החרדית שמעו את טענותיי והסכמתי להתירם, אני חייב להבהיר שלהד"ם וההיפך הוא הנכון (יש לציין שהבד"ץ לא הזמין אותי לדיון וחשבו לדון בעצמם רק אני הצעתי לגאון ר' משה שטרנבוך והוא השתדל שיסכימו שאני יבוא לדיון)".

הרב יברוב מפרט ומציין נקודה אחת מרכזית, שלאחר שבדק 350 עופות שיצאו מהמשחטה עם הולוגרמות של ההכשר, מצאתי למעלה מ-20 אחוז טריפות, וכל הטריפות נמצאו רק ברגל שעשו את הזריקה, ומתחילה לא התייחסו לטענותיי ואמרו לי שלא ייתכן שיש טריפות.

"גם המשגיח במשחטה אמר שבדק ולא מצא טריפות, ואמרתי ש-10 תלמידי חכמים ראו בעיניהם את הטריפות ומוכנים לבוא להעיד וסירבו בתוקף שאני יביא את העדים ורק לאחר הפצרות הסכימו שאשב עם אחד מרבני וועד השחיטה ונברר הדבר ואחרי כמה דקות כבר הדפיסו מודעות שהעופות כשרים בלי פקפוק".

"כל הכחשות והעלמות עין לא יועילו מול האמת הנראית לעין שיש למעלה מ-20 אחוז טריפות וגם לאחר שהוסיפו משגיח נמצאו הטריפות הנ"ל וזו ההוכחה שאותו חומר שנמצא על הרגל הוא לקותא שגורם טריפות בגידים".

בסיום מכתבו מציין הרב יברוב כמה סוגי טריפות: "א. נמצאו גידים קרועים, אשר ראש הגיד היה עטוף באותו חומר של ההזרקה, ונמשך כמו חוט וא"כ בוודאי נקרע קודם שחיטה. ב. כשקלפתי את החומר מעל הגיד החיצון, נקלף עמו כל עובי הגיד ונשאר גיד דק כניילון. ג. נמצאו גידים שחורים כזפת. ד. נמצאו גידים קרועים ומסולסלים וגם ראש הקריעה לא היה חתוך ישר, אלא בזיגזג שכידוע שזה סימן שנקע מחיים. ה. נמצאו גידים שנתמסמסו וכאשר שפשפו אותם בין האצבעות נמוחו בין האצבעות ועוד ועוד סוגי טריפות שברור שנעשו מחיים".

את מכתבו מסיים הגאון רבי נחום יברוב: "ובזה בטלה טענת הטוענים שכל הדברים שאמרתי נאמרו מתוך נגיעות שהרי לא אמרתי כלום רק הראיתי לכמה וכמה תלמידי חכמים שישבו אצלי בשעת הבדיקה וראו הכל בעיניהם בבירור גמור, והם מוכנים להעיר על כך בפני כל מי שצריך ועוד מלין רבים יש לי לומר בעניין אך אתן מחסום לפי לעת עתה".

המכתב של הרב יברוב. סריקה: בחדרי חרדים


סערת העופות הרב נחום יברוב הזריקות העדה החרדית שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד