ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

החשש: משרד החינוך ידרוש לשלוח תלמידים חרדים למסגדים וכנסיות

חוזר מנכ"ל שנשלח לאיגוד הת"תים והגיע לידי 'בחדרי חרדים', מציג תוכנית לשלוח תלמידים לביקורים במסגד וכנסייה • החשש: החוזר יהפוך לכלל מחייב כפי שאירע בעבר • מחר יקיימו עשרות מנהלים פגישת חירום עם סיעת יהדות התורה בכנסת

משרד החינוך. צילום: אורלי כהן, פלאש90
משרד החינוך. צילום: אורלי כהן, פלאש90

ליבה בכנסייה: אחרי תקופת רגיעה בין החרדים לשר החינוך נפתלי בנט, מסמך חדש שהגיע לידי מנהלי איגוד הת"תים, מעורר סערה, כל דווח ל'בחדרי חרדים'.

מחר מסתמן כי יחודש המאבק של המגזר החרדי, במחוז החרדי במשרד החינוך ובשר החינוך האחראי על המחוז, לאחר שמסמך שנשלח לאיגוד הת"תים עורר חששות.

בישיבת סיעה יהדות התורה המיוחדת שתערך מחר (ב') בשעות הצהריים עומדים להשתתף עשרות מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ, שיביעו את מחאתם על התערבותו של המחוז החרדי במשרד החינוך בתכני הלימוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביוזמת איגוד מנהלי הת"תים יגיעו מחר להשתתף בישיבת סיעת יהדות התורה השבועית כ-40 מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ, בכדי לדון עם חברי הכנסת בטענות להתערבות של המחוז החרדי במשרד החינוך.

גורם בכיר המעורה בפרטים מסביר ל'בחדרי חרדים' כי אחת הבעיות שמחולל המחוז החרדי, היא עצם קיומו והצורך של אנשיו להצדיק את תפקידם. כדוגמה הוא מציין את המקרה העומד על הפרק כעת. "יש חוזר מנ"כל המחייב העוסק בנושא תוכנית הליב"ה להכרת המולדת, והכולל את תוכניות הטיולים לכלל מוסדות החינוך, ומכיל בתוכו גם סיורים בכנסיות ומסגדים.

"מדובר במסמך שאינו מיושם במגזר החרדי, והיינו במגעים עם גורמים במשרד החינוך כדי להתאים מסמך כזה למגזר, בלי סיורים חלילה במסגדים וכנסיות ובלי 'ערכי לאום' מוקצנים. אלא שאז בא אדם שמונה לנושא במחוז החרדי והתחיל לקדם קורס השתלמות לרכזי טיולים על פי החוזר הקיים. המשמעות, מנסיוננו המר, כי החוזר יישאר על כנו ויהפוך לחובה, כמו כל נושא אחר בעבר, ובשלב הבא יידרשו הת"תים לשלוח את הילדים רח"ל לכנסיות ומסגדים באופן מחייב".

לכן, כבר בשלב זה יוצאים מנהלי המוסדות למאבק במחוז החרדי, כאשר קיימת חשיבות רבה למפגש 40 המנהלים עם חברי הכנסת. "חשוב שהנציגים ישמעו מכלי ראשון את הטענות להתערבות בחינוך החרדי והמצוקות שלהם בניהול המוסדות ביום יום".

ממשרד החינוך נמסר ל'בחדאי חרדים': "המשרד אינו מעורב במסלולי הטיולים. בהשתלמויות המדוברות אין כל עניין שנוגע לתוכן ולמסלולים, אלא בעיקר בנושא בטיחות וביטחון".



משרד החינוך נפתלי בנט מחוז חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד