י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השר יעקב ליצמן לא הציב אולטימטום לראש הממשלה בעניין הרפורמים

השר יעקב ליצמן דרש מנתניהו חוק לעצירת הרפורמים ולהימנע ממינויים ל'מועצת הכותל', אך לא הציב אולטימטום בעניין

יעקב ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש90
יעקב ליצמן. צילום: הדס פרוש, פלאש90

שבר, אולטימטום, דרישה חד משמעית, אך לא אולטימטום. למרות הדרישה של 'יהדות התורה' לחוקק חוק לעצירת הרפורמים, לא הוצב כל אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי בדיקת 'בחדרי חרדים' מתברר שלמרות הפרסומים בנושא, לנציגים החרדים אין כוונה לפרוש מהממשלה, ואף לא ליצור משבר קואליציוני. עם זאת, שתי דרישות חד משמעיות הוצגו היום בפני ראש הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה היום (א'), הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה, כי הכרה רשמית ברפורמים על ידי מינוי ממשלתי למועצה האמורה לנהל את 'הכותל הרפורמי', היא קו אדום ומדובר במהלך חמור, שהחרדים "לא יוכלו לחיות איתו".

בנוסף, הבהיר ליצמן את דרישת ה'מועצת' לחקיקת חוק שיעגן את הסטטוס-קוו בנושא. בישיבה השתתף גם יו"ר הקואליציה צחי הנגבי.

גורם בסביבת השר ליצמן אמר ל'בחדרי חרדים' כי "השר הבהיר היום בפגישה עם ראש הממשלה כי ההכרה ברפורמים היא קו אדום ומדובר במהלך חמור מאוד.

"אך", הוסיף, "לא מדובר באיום פרישה ולא באולטימטום אלא במסר דחוף שיש לקדם חוק נגד ההכרה ברפורמים בהסכמה רחבה מטעם הקואליציה".

כאמור, ל'בחדרי חרדים' נודע כי המחלוקת נסובה בעיקר על הרכב המועצה שעל הקמתה הוחלט במקביל להחלטת הממשלה על מתווה הכותל הדרומי.

הנציגים החרדים נאבקים שהיא לא תכלול נציגים רפורמיים או קונסרבטיבים, שכן הדבר יביא להכרה רשמית בהם.

הפשרה המדוברת היא 'מתווה אלקין', על פיה הסוכנות היהודית בראשות נתן שרנסקי תייצג את הזרמים השונים, ללא השתתפותם במועצה ממשלתית רשמית.
רפורמים יעקב ליצמן שר הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד