י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

הקץ ל'עמותות' השמאל שפעלו בעת הבחירות

חוק חדש ימנע את תופעת V15, עמותות ברק ושאר ארגוני השמאל שנועדו לעקוף את חוק מימון הבחירות

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

וי15, תהיה כפופה לחוק מימון המפלגות: בפורום ראשי מפלגות הקואליציה שהתכנס היום (א') עלתה הצעת חוק מימון המפלגות של ח"כ יואב קיש והיא זכתה לתמיכתו של ראש הממשלה.

הצעת החוק מגדירה מגבלות לפעילותם של גופים המבקשים להשפיע על הבחירות לכנסת ישראל.

לפי החוק, התמיכה או התנגדות למפלגה מסוימת חייבת להיות כפופה לחוק מימון המפלגות וזאת על מנת לשמר תחרות הוגנת בבחירות הכלליות.

ח"כ יואב קיש הסביר כי: "התופעה בה גופים וארגונים שונים עוקפים "בדלת האחורית" את חוק מימון המפלגות בתואנות שונות, משרתת בפועל מפלגות מסוימות ואין שום עילה להחריגן מחוק מימון הבחירות.

"תופעה זו התחילה בעמותות ברק והמשיכה בבחירות האחרונות בארגון v15. במידה ודלת זו תישאר פרוצה נמצא את עצמנו בבחירות בסגנון אמריקאי שבהן כספים רבים מבעלי הון שונים מוזרמים על מנת להשפיע על תוצאות הבחירות.

"בחירות דמוקרטיות צריכות להתבצע על פי אמות מידה שקופות ובכללן חוקי משחק הוגנים בזמן בחירות לבית הנבחרים".

בחוק הוגדר לראשונה ״גוף פעיל בבחירות״. הסעיפים המגדירים גוף שכזה, שיכלל מעתה תחת המעטפת של חוק מימון המפלגות: גוף שנערך לנהל סקר מזהה, מציע שירותי הסעה למיקום הבחירות, פונה לבוחרים ובודק את בחירתם ובהתאמה מנסה להניעם להצבעה בבחירות לכנסת.

כמו כן גוף המפרסם באופן שיטתי על מנת לנסות ולשכנע בוחרים להצביע לרשימה מסוימת או להימנע מלהצביע לרשימה אחרת ייחשב גם הוא כהתארגנות המחויבת לנהוג תחת החוק הקיים.

לגבי מקור החוק הוסיף ח"כ יואב קיש: "כולנו שאלנו את עצמנו במהלך הבחירות האחרונות איך מתאפשר לv15 להוציא כמויות אדירות של כספים וכיצד זה עולה בקנה אחד עם החוק הישראלי. היינו עדים לנסיון עקיפת החוק כפי שנעשה בעבר עם עמותות ברק".
V15 מסע בחירות קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד